Nowe połączenia superszybkich pociągów
Według najnowszych doniesień szybkie pociągi poruszające się z prędkością do 320 km/h będą mogły zarówno omijać mniejsze miasta, co zapewni krótszy czas przejazdu pomiędzy dużymi aglomeracjami, jak i do nich zjeżdżać – informuje „Rzeczpospolita".
Dzięki specjalnie zaprojektowanym łącznicom, pociągi będą mogły z łatwością wracać na główną linię kolei dużych prędkości (KDP), co otwiera nowe możliwości dla pasażerów podróżujących zarówno w celach biznesowych, jak i turystycznych.
– Według prezesa CPK Filipa Czernickiego proponowane rozwiązanie oparte jest na modelach KDP w zachodniej Europie, a lokalne stacje będą mogły stać się przesiadkowymi hubami, pozwalającymi podróżnym zmienić ekspres na pociąg regionalny, autobus czy prywatny samochód. Jednak o wykorzystaniu takiej możliwości decydować będą względy biznesowe. Spółka CPK wybuduje nową infrastrukturę kolejową, stwarzając dogodne warunki do prowadzenia ruchu – informuje „Rz".
Decydujące czynniki i przyszłe plany
Kluczowe dla realizacji tego projektu będzie zainteresowanie i decyzje podejmowane przez organizatorów transportu oraz przewoźników pasażerskich. To oni będą decydować o liczbie pociągów, które będą zatrzymywać się w poszczególnych mniejszych miastach, takich jak Sieradz czy Kalisz.
– To ile pociągów pasażerskich będzie zatrzymywać się w Sieradzu czy Kaliszu, będzie zależało od organizatorów transportu i od decyzji przewoźników pasażerskich" – powiedział „Rz" pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek.
Choć PKP InterCity nie udzieliło jeszcze komentarza w sprawie planów spółki CPK,bTa zasada będzie kluczowa w planowaniu przyszłych tras i rozkładów jazdy superszybkich pociągów, aby mogły one spełniać oczekiwania pasażerów szukających szybkiego i wygodnego sposobu na przebycie długich dystansów.
Wprowadzenie superszybkich pociągów i możliwość ich zatrzymywania się w mniejszych miastach stanowi wielką szansę na rozwój lokalnych społeczności oraz usprawnienie systemu transportu w Polsce. Oferując pasażerom większą elastyczność w planowaniu podróży i dostęp do szybkiego transportu na większej liczbie tras, Polska stawia krok w kierunku modernizacji swojej infrastruktury kolejowej na wzór najlepszych praktyk z Europy Zachodniej. Jak się jednak okazuje, ostateczny kształt nowych połączeń będzie zależał od wielu czynników, w tym przede wszystkim od decyzji biznesowych i logistycznych podejmowanych przez kluczowych graczy na rynku transportowym.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
źródło: PAP
