Rewolucja w podróżach kolejowych. Superszybkie pojadą do mniejszych miast

Maciej Badowski
Opracowanie:
Specjalne łącznice mają powstać między linią kolei dużych prędkości a np. Kaliszem i Sieradzem.
Specjalne łącznice mają powstać między linią kolei dużych prędkości a np. Kaliszem i Sieradzem. Przemyslaw Świderski/ Polska Press
W najnowszym projekcie rozwój infrastruktury kolejowej w Polsce planowane jest wprowadzenie superszybkich pociągów, które będą miały możliwość dotarcia nie tylko do największych aglomeracji, ale również do mniejszych miast takich jak Kalisz czy Sieradz. Ta innowacyjna zmiana ma na celu zrewolucjonizowanie podróży kolejowych w kraju, oferując szybsze i bardziej elastyczne opcje przemieszczania się.

Nowe połączenia superszybkich pociągów

Według najnowszych doniesień szybkie pociągi poruszające się z prędkością do 320 km/h będą mogły zarówno omijać mniejsze miasta, co zapewni krótszy czas przejazdu pomiędzy dużymi aglomeracjami, jak i do nich zjeżdżać – informuje „Rzeczpospolita".

Dzięki specjalnie zaprojektowanym łącznicom, pociągi będą mogły z łatwością wracać na główną linię kolei dużych prędkości (KDP), co otwiera nowe możliwości dla pasażerów podróżujących zarówno w celach biznesowych, jak i turystycznych.

– Według prezesa CPK Filipa Czernickiego proponowane rozwiązanie oparte jest na modelach KDP w zachodniej Europie, a lokalne stacje będą mogły stać się przesiadkowymi hubami, pozwalającymi podróżnym zmienić ekspres na pociąg regionalny, autobus czy prywatny samochód. Jednak o wykorzystaniu takiej możliwości decydować będą względy biznesowe. Spółka CPK wybuduje nową infrastrukturę kolejową, stwarzając dogodne warunki do prowadzenia ruchu – informuje „Rz".

Decydujące czynniki i przyszłe plany

Kluczowe dla realizacji tego projektu będzie zainteresowanie i decyzje podejmowane przez organizatorów transportu oraz przewoźników pasażerskich. To oni będą decydować o liczbie pociągów, które będą zatrzymywać się w poszczególnych mniejszych miastach, takich jak Sieradz czy Kalisz.

– To ile pociągów pasażerskich będzie zatrzymywać się w Sieradzu czy Kaliszu, będzie zależało od organizatorów transportu i od decyzji przewoźników pasażerskich" – powiedział „Rz" pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek.

Choć PKP InterCity nie udzieliło jeszcze komentarza w sprawie planów spółki CPK,bTa zasada będzie kluczowa w planowaniu przyszłych tras i rozkładów jazdy superszybkich pociągów, aby mogły one spełniać oczekiwania pasażerów szukających szybkiego i wygodnego sposobu na przebycie długich dystansów.

Wprowadzenie superszybkich pociągów i możliwość ich zatrzymywania się w mniejszych miastach stanowi wielką szansę na rozwój lokalnych społeczności oraz usprawnienie systemu transportu w Polsce. Oferując pasażerom większą elastyczność w planowaniu podróży i dostęp do szybkiego transportu na większej liczbie tras, Polska stawia krok w kierunku modernizacji swojej infrastruktury kolejowej na wzór najlepszych praktyk z Europy Zachodniej. Jak się jednak okazuje, ostateczny kształt nowych połączeń będzie zależał od wielu czynników, w tym przede wszystkim od decyzji biznesowych i logistycznych podejmowanych przez kluczowych graczy na rynku transportowym.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu