Po zwolnieniach na pocztach ważą się losy Banku Pocztowego

Maciej Badowski
Opracowanie:
Bank Pocztowy ma blisko 700 tys. klientów i 4,7 tys. placówek w kraju.
Bank Pocztowy ma blisko 700 tys. klientów i 4,7 tys. placówek w kraju. materiały prasowe
Prezes Poczty Polskiej, Sebastian Mikosz, ogłosił, że w maju 2025 roku zostanie zaprezentowana nowa strategia Banku Pocztowego, który pozostaje integralną częścią Poczty Polskiej. Mikosz stanowczo podkreślił, że nie ma planów sprzedaży banku, a celem jest zwiększenie roli usług finansowych w sieci Poczty Polskiej.

Nowa strategia Banku Pocztowego

W maju 2025 roku Poczta Polska planuje przedstawić nową strategię dla Banku Pocztowego. Prezes Poczty Polskiej, Sebastian Mikosz, zapowiedział, że wyniki finansowe banku za 2024 rok będą stanowić punkt wyjścia do tej prezentacji.

– Wyniki Banku Pocztowego za 2024 r. traktujemy jako punkt wyjścia do zaprezentowania w maju strategii usług finansowych w Grupie Poczty Polskie – powiedział Mikosz.

Nowa strategia ma na celu znaczące zwiększenie roli usług finansowych w ramach Poczty Polskiej. Mikosz podkreślił, że Bank Pocztowy jest kluczowym elementem strategii całej grupy, co wyklucza możliwość jego sprzedaży.

Wyniki finansowe Banku Pocztowego

Zgodnie z opublikowanym sprawozdaniem finansowym za 2024 rok, Bank Pocztowy osiągnął wynik finansowy brutto na poziomie 230 mln zł, co oznacza spadek o 18,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł 181,5 mln zł, co również stanowi spadek o 18,9 proc. rok do roku.

Pomimo spadku zysków, dochody z działalności operacyjnej wzrosły o 3,5 proc. rok do roku, osiągając 554,6 mln zł. Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) wyniósł 24,9 proc., a kapitały własne banku po raz pierwszy przekroczyły 1 mld zł, osiągając poziom 1 045,2 mln zł.

Historia i struktura Banku Pocztowego

Bank Pocztowy SA został założony w 1990 roku w Bydgoszczy i od początku swojej działalności jest związany z Pocztą Polską. Poczta Polska posiada 75 proc. minus 10 akcji banku, podczas gdy Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA posiada 25 proc. plus 10 akcji.

Bank Pocztowy obsługuje blisko 700 tys. klientów i posiada 4,7 tys. placówek na terenie całego kraju. Oferta banku obejmuje konta dla osób fizycznych i klientów instytucjonalnych, lokaty terminowe, kredyty konsumpcyjne i hipoteczne, a także produkty ubezpieczeniowe i inwestycyjne.

Przyszłość Banku Pocztowego w Grupie Poczty Polskiej

Sebastian Mikosz podkreślił, że Bank Pocztowy pozostaje integralną częścią strategii Poczty Polskiej.

– Bank Pocztowy jest absolutnie integralną częścią strategii Poczty Polskiej. W ogóle nie jesteśmy zainteresowani sprzedażą banku – zastrzegł Mikosz.

Celem aktualizacji strategii jest nie tylko zwiększenie roli usług finansowych, ale również efektywna współpraca w ramach całej Grupy Poczty Polskiej. Nowa strategia ma na celu wzmocnienie pozycji banku na rynku oraz dalszy rozwój oferty dla klientów.

Poczta Polska, poprzez nową strategię Banku Pocztowego, dąży do zwiększenia roli usług finansowych w swojej sieci. Pomimo spadku zysków w 2024 roku, bank osiągnął wzrost dochodów z działalności operacyjnej oraz przekroczył miliard złotych kapitałów własnych. Prezes Mikosz wyraźnie zaznaczył, że Bank Pocztowy pozostaje kluczowym elementem strategii Poczty Polskiej, co wyklucza jego sprzedaż.

Zmiany w strukturze zatrudnienia w Poczcie Polskiej

W ostatnich miesiącach Poczta Polska przeprowadziła znaczące zmiany w strukturze zatrudnienia. Od listopada ubiegłego roku z firmy odeszło 6,3 tysiąca osób, głównie w ramach Programu Dobrowolnych Odejść. Zmiany te były częścią większego planu restrukturyzacji, który obejmował również wprowadzenie nowego Regulaminu Wynagradzania.

Zarząd Poczty Polskiej zdecydował również o rozpoczęciu procesu Grupowych Wypowiedzeń Zmieniających, co oznacza, że pracownicy, którzy nie przyjmą nowych warunków, mogą zostać objęci wypowiedzeniami końcowymi.

O Banku Pocztowym

Bank Pocztowy SA powstał w 1990 r. w Bydgoszczy. Od samego początku związany jest z Pocztą Polską, która jest jednym z jego akcjonariuszy (75 proc. minus 10 akcji). Drugim akcjonariuszem jest Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA (25 proc. plus 10 akcji).

Bank Pocztowy ma blisko 700 tys. klientów i 4,7 tys. placówek w kraju. Oferuje konta dla osób fizycznych i klientów instytucjonalnych, lokaty terminowe, kredyty konsumpcyjne i hipoteczne, produkty ubezpieczeniowe i inwestycyjne.

źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu