Podwyżki cen 2020. Nawet hipermarkety będą musiały w przyszłym roku podnieść ceny cukru? [21.01.2020 r.]

AIP
Wynika to z prognozowanego obniżenia produkcji cukru w całej UE o ok. 5 proc. względem br.
Wynika to z prognozowanego obniżenia produkcji cukru w całej UE o ok. 5 proc. względem br. Filip Kowalkowski / Polska Press
W dużych sieciach handlowych cukier bardzo często jest wykorzystywany we wszelkiego rodzaju promocjach. Dlatego klienci, którzy planują zakupy a nie kupują pod wpływem impulsu i pilnej potrzeby zawsze mogą liczyć na zakup po atrakcyjnej cenie. Niestety, już w 2019 r. cukier był w takich promocjach coraz rzadziej wykorzystywany, a to pierwszy symptom nadchodzących podwyżek cen.

Po spektakularnych wzrostach cen masła i pieczywa na początku kończącego się roku, czy spirali podwyżek cen mięsa wieprzowego, której jesteśmy świadkami niemal podczas każdych kolejnych zakupów schabu, boczku czy kiełbas, parówek albo szynki - nadchodzi czas wzrostu cen cukru.

Cukier musi podrożeć, bo...

– W 2020 roku regularne ceny cukru prawdopodobnie wzrosną. Wynika to z prognozowanego obniżenia produkcji w całej UE o ok. 5 proc. względem br. Dodatkowo sytuacja na rynkach światowych pokazuje, że wyczerpują się znaczne zapasy towaru. Doprowadzi to do lekkich podwyżek, które nieznacznie odczują konsumenci. Ceny w sklepach już raczej nie spadną, bo obecnie branża cukrowa balansuje na progu opłacalności produkcji – prognozuje dla MondayNews Michał Gawryszczak ze Związku Producentów Cukru w Polsce.

Dlaczego cukier nie podrożał wcześniej?

– Klienci wyrabiają sobie opinię o sieciach m.in. poprzez ceny często nabywanych produktów, które mogą łatwo porównywać między sklepami. Spadek liczby promocji powiązany ze wzrostem cen promocyjnych może świadczyć o tym, że biały cukier przestaje już być artykułem spożywczym budującym wizerunek cenowy sieci – stwierdza dr Paweł Jurowczyk z Instytutu Badawczego ABR SESTA.
Zdaniem Katarzyny Grochowskiej, zawsze, gdy produkt drożeje, spada liczba jego promocji. Eksponowanie w gazetkach podwyższonych cen, do których klienci nie przywykli, jest stanowczo niekorzystne dla sieci. Biały cukier to jeden z najbardziej podstawowych produktów spożywczych, więc zmniejszenie jego udziału w publikacjach nie obniży znacząco jego sprzedaży. Ci, którzy go spożywają, będą go i tak kupować.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu