Polacy pokochali te sklepy. Właściciel notuje rekordowe przychody

Marek Knitter
Grupa Pepco prowadzi obecnie już 341 sklepów Dealz w Polsce
Grupa Pepco prowadzi obecnie już 341 sklepów Dealz w Polsce Magda Habel
Pepco Group, właściciel sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland zanotował przychody ze sprzedaży na poziomie nieco powyżej 1,9 mld euro (ok. 8,2 mld zł po obecnym kursie) w I kw. roku obrotowego 2024/2025 co oznacza, że wzrosły o 3,1 proc. rdr przy założeniu stałego kursu walutowego. Grupa podtrzymała także, że oczekuje otwarcia około 300 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2025.

Spis treści

- Przychody Grupy według danych porównywalnych (LFL) spadły o 1,1 proc. w I kwartale (zakończonym 31 grudnia), z pozytywnym wynikiem LFL sieci Pepco oraz Dealz obciążonym przez wciąż niesprzyjające wyniki Poundland – podała spółka.

Sieć sklepów Poundland jest znana przede wszystkim w Wielkiej Brytanii.

Jak wynika z komunikatu przychody LFL Pepco wzrosły o 1,4 proc. przy rosnącym wolumenie sprzedaży, będącym wynikiem poprawionej dostępności towarów i lepszej pozycji cenowej. Przychody LFL Dealz wzrosły o 6,6 proc. przy silnym popycie na zarówno towary szybkozbywalne, jak i na produkty codziennego użytku. Natomiast obroty LFL Poundland spadły o 7,3 proc., głównie za sprawą wciąż słabych wyników sprzedaży odzieży i towarów codziennego użytku, a także z uwagi na wcześniej sygnalizowane trudne warunki rynkowe.

Marża grupy Pepco w górę w I kwartale

Jak podano w materiale marża brutto Grupy wzrosła o ponad 140 pkt baz. rok do roku w I kwartale r.obr. 2025, przy silnych wynikach Pepco, osłabiona przez niższe marże w Poundland.

- Grupa Pepco uruchomiła swój pięciotysięczny sklep, a w I kw. 2025 otworzyła łącznie 63 nowe sklepy netto, głównie za sprawą otwarć nowych sklepów Pepco w kluczowym dla nas regionie Europie Środkowo-Wschodniej - czytamy także.

Łączna liczba sklepów na końcu okresu (tj. 31 grudnia 2024 r.) wyniosła 5 011, w tym Pepco - 3 845, Poundland - 825 i Dealz - 341.

Według spółki w minionym kwartale inwestycje związane z siecią wyglądały następujące:

Pepco: uruchomiono 64 nowe sklepy netto w ciągu I kw., w większości w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym 22 nowe sklepy netto w Polsce

Dealz Poland: 10 nowych sklepów uruchomionych w tym okresie. Dealz prowadzi obecnie 341 sklepów w Polsce

Poundland: zamknięto netto 11 sklepów, głównie na skutek wygaśnięcia umów najmu większych lokali

Marka Pepco ma być kołem zamachowy, przyszłego strategicznego i finansowego wzrostu

- Grupa pokazała mieszane wyniki w pierwszym kwartale, z dobrymi wynikami marek Pepco, jak i Dealz, częściowo obciążonymi przez bieżące trudności w Poundland. Cieszy nas fakt, że marka Pepco - koło zamachowe przyszłego strategicznego i finansowego wzrostu Grupy – odnotowała pierwszy od ponad roku kwartał ze wzrostem sprzedaży w ujęciu like-for-like. To odzwierciedlenie naszej poprawionej oferty, dostosowania cen oraz zwiększenia dostępności produktów, przy stałej poprawie marży brutto. Sieć Dealz również zwiększyła sprzedaż like-for-like o 6,6 proc., ponieważ poczynione przez nas inwestycje sprawiły, że zwiększył się popyt na oferowaną przez nas żywność i towary codziennego użytku - powiedział prezes Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.

Jak dodał Poundland odnotował spadek przychodów LFL, w dużej mierze spowodowany utrzymującymi się słabymi wynikami sprzedaży odzieży i towarów codziennego użytku, po przejściu na produkty pochodzące z oferty Pepco, notuje także spadek marży brutto.

- Przywrócenie Poundland na właściwe tory stanowi kluczowy priorytet. W ramach tych działań podejmujemy kompleksową ocenę działalności i natychmiastowe działania zmierzające do polepszenia osiąganych wyników gotówkowych i poprawy oferty dla klientów - dodał prezes.

Grupa podtrzymała, że spodziewa się otworzyć ok. 300 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2025.

Spółka wyjaśniła wcześniej, że ten plan będzie kontynuacją strategii realizowanej w roku finansowym 2024, w którym Pepco otworzyło łącznie 331 nowych sklepów - 232 lokalizacji mieściło się w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, czyli ponad 25 proc., w Polsce.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r. i wchodzi obecnie w skład indeksu WIG20. Głównym akcjonariuszem spółki jest Pepco Holdco Limited posiadający 78,79 proc. akcji.

Źródło: spółka

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu