Zaleją nas tanie sklepy. Pepco planuje otworzyć kilkaset nowych punktów

Marek Knitter
W ubiegłym roku w Polsce powstało 83 nowych sklepów Pepco
W ubiegłym roku w Polsce powstało 83 nowych sklepów Pepco fot.Wojciech Wojtkielewicz
Grupa Pepco, właściciel sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland , podtrzymuje plan otwarcia 300 nowych sklepów do końca 2025 roku, koncentrując się jednak głównie na marce Pepco. Spółka stawia na dalsze zwiększanie liczby lokalizacji, koncentrując się głównie na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość z planowanych nowych sklepów.

Spółka wyjaśniła w komunikacie, że ten plan będzie kontynuacją strategii realizowanej w roku finansowym 2024, w którym Pepco otworzyło łącznie 331 nowych sklepów - 232 lokalizacji mieściło się w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, czyli ponad 25 proc., w Polsce.

- Nasza strategia otwierania nowych sklepów będzie nadal ukierunkowana na kraje, które dobrze znamy i co do których mamy pewność generowania odpowiednich zwrotów, co pozwoli umocnić naszą już i tak silną pozycję rynkową. Dlatego, większość ze sklepów, jakie planujemy otworzyć znajdzie się właśnie w naszym regionie. Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach - od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach - powiedział dyrektor operacyjny Pepco na region Europy Środkowo-Wschodniej Marcin Stańko, cytowany w komunikacie.

Pepco obserwuje także rosnący potencjał rynku sieci handlowych i zamierza koncentrować się na zwiększaniu różnorodności asortymentu oraz doskonaleniu jakości obsługi, z myślą o wygodzie i zadowoleniu klientów, podkreślono.

- Ciągłe pogłębianie wiedzy o klientach jest niezwykle istotnym elementem naszej strategii. Regularnie prowadzimy badania i analizy, aby jeszcze lepiej zrozumieć trendy konsumenckie, wartość marki oraz wpływ czynników makroekonomicznych. Te analizy są następnie wykorzystywane w całej firmie - od zespołów zakupowych po działy inwestycji czy visual merchandisingu - aby dostosować nasze produkty i układ sklepów do potrzeb klientów - dodał dyrektor.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Głównym akcjonariuszem spółki jest Pepco Holdco Limited posiadający 78,79 proc. akcji.

Źródło: pap/isbnews

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu