Polacy zaciskają pasa przez drożyznę i inflację. 40 proc. z nas kupuje tylko najtańsze produkty

Leszek Rudziński
Opracowanie:
Ceny w sklepach, w związku z galopującą inflacją, rosną z tygodnia na tydzień, a to zdecydowanie nie koniec. W związku z tym wielu Polaków zmieniło swoje nawyki zakupowe.
Ceny w sklepach, w związku z galopującą inflacją, rosną z tygodnia na tydzień, a to zdecydowanie nie koniec. W związku z tym wielu Polaków zmieniło swoje nawyki zakupowe. Adam Jankowski
60 proc. Polaków oszczędza na podstawowych produktach. 40 proc. z nas kupuje tylko najtańsze artykuły, a 32 proc. jest zdania, że zakłócenia związane z inflacją i drożyzną utrzymają się długo po 2023 r. - wynika z badania NielsenIQ.

Ceny w sklepach, w związku z galopującą inflacją, rosną z tygodnia na tydzień, a to zdecydowanie nie koniec. W związku z tym wielu Polaków zmieniło swoje nawyki zakupowe.

40 proc. osób kupuje najtańsze produkty

Z najnowszego badania NielsenIQ, którego wyniki opublikowała „Rzeczpospolita”, wynika, że 60 proc. Polaków już oszczędza na podstawowych produktach, a 40 proc. kupuje właściwie wyłącznie najtańsze produkty lub - niezależnie od producenta - wybiera do koszyka to, co jest aktualnie w promocji.

Z kolei 9 proc. z nas czuje się niepewnie, jeśli chodzi o pokrycie codziennych potrzeb finansowych i decyduje się na zakup tańszych przedmiotów.

Polacy nastawieni pesymistycznie

Niemal co trzeci Polak (32 proc.) uważa, że zakłócenia związane z inflacją i drożyzną utrzymają się długo po 2023 r. Trudno się dziwić, gdyż przewidywania są takie, że choć ceny w sklepach już wzrosły o ponad 20 proc., to najgorsze jeszcze przed nami.

Gazeta pisze, że w nieoficjalnych rozmowach handlowcy przyznają, iż dostawcy szykują się na kolejną falę podwyżek w reakcji na droższą energię i ogrzewanie.

Zdaniem cytowanego przez „Rz” wykładowcy Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie Huberta Gąsińskiego, należy się spodziewać dalszego pogorszenia sytuacji w sklepach, jednak ceny nie będą już tak szybko rosły, jak w pierwszej połowie br. - Wzrosty nie będą już dwucyfrowe. Największy wzrost może się pojawić w kategoriach takich jak mięso, nabiał oraz produkty sypkie – twierdzi ekspert.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu