Expo 2020 Dubai to znakomita szansa na promocję na arenie międzynarodowej nie tylko wizerunku Polski, ale także konkretnych produktów i usług. Z jednej strony prezentujemy nasz dorobek w zakresie gospodarki, kultury czy designu, z drugiej pokazujemy nasz kraj jako atrakcyjne miejsce do inwestowania. Współpraca z krajami Bliskiego Wschodu jest na tych polach niezwykle ważna, dlatego cieszę się, że nasze dotychczasowe działania są pozytywnie odbierane, a w wydarzeniach bierze udział szerokie grono przedsiębiorców – powiedział Krzysztof Drynda, Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Strefa „Poland. Spirit of ingenuity”
W Pawilonie Polski znajduje się między innymi strefa poświęcona najbardziej spektakularnym polskim sukcesom z obszarów gospodarki, nauki, wzornictwa, kultury i turystyki o wysokim potencjale dotarcia do międzynarodowego odbiorcy.
Wybrane przykłady polskiej kreatywności zostały zaprezentowane w unikalnej formie – drewnianej rzeźbie przestrzennej. Znajdą się w niej nośniki multimedialne oraz wystawa produktów polskich marek „Artefacts – ideas in use”. Interdyscyplinarne treści uporządkowane są w pięć motywów tematycznych, które w połączeniu z artystyczną formą podkreślają inwencję, przedsiębiorczość i bogactwo inicjatyw podejmowanych przez Polaków – tłumaczy Radosław Mamoń, Starszy specjalista ds. komunikacji, Zespół Expo 2020 Dubai.
Przygotowana ekspozycja multimedialna prezentuje niemal 200 podmiotów z różnych sektorów, które mają wysoki potencjał eksportowy na rynki Bliskiego Wschodu.
Jakie polskie marki znajdziemy na Expo 2020?
W Pawilonie Polski prezentowane są branże zidentyfikowane jako te o największym potencjale eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu. Jest to m.in. sprzęt medyczny, kosmetyki, moda, usługi prozdrowotne, polskie specjalności żywnościowe, branża budowlana, zielone technologie, turystyka, mobilność i elektromobilność.
Firmy zostały dobrane w oparciu o szereg kryteriów, m.in.: pozycja rynkowa, dynamika i potencjał rozwoju, produktowa unikatowość rozwiązania, konkurencyjność na tle świata, potencjał eksportowy, innowacyjność.
Design, moda i rzemiosło
- Manufaktura w Bolesławcu – Ceramika z kamionki wyprodukowana w bolesławieckiej Manufakturze jest wysokiej jakości, stworzona w tradycyjny sposób i zdobiona metodą stempelkową. Bolesławiecka ceramika z kamionki zdobyła światowy rozgłos już w XIX wieku. Nim produkty z Manufaktury trafią do sklepów, przechodzą przez 35 par rąk.
- Paris&Henzel – Kapelusze produkowane w małych partiach, aż do wyczerpania zapasu materiałów. Tworzone ręcznie z najwyższej jakości materiałów i z dbałością o szczegóły.
- 4F – Największa polska marka oferująca odzież sportową, a zarazem drugi największy producent ubrań dla sportowców na igrzyskach olimpijskich w Japonii.
- Orska – Ręcznie wykonana biżuteria, autorskie projekty Anny Orskiej, doceniane na całym świecie. Artystka czerpie inspirację z natury, podróży oraz niepowtarzalnych materiałów. Surowość form, szorstkość faktur i odmienne idee stojące za każdą kolekcją oddają temperament marki.
Natura i dobrostan
Polskie kosmetyki są dostępne w 170 krajach. Większość z nich produkowana jest z organicznych składników. Polski sektor wellness promuje troskę i szacunek wobec ludzi, zwierząt i naszej planety.
- Miód od Kulmy – Miody, pyłki i pierzga z lasów, łąk i pól doliny Cybiny. Pozyskiwane w przekonaniu, że największym dobrem jest pszczoła sama w sobie.
- Yonelle – Innowacyjna marka kosmetyczna założona przez biolożkę i doktor nauk chemicznych, specjalizująca się w odmładzaniu skóry. Oferuje luksusowe kosmetyki infuzyjne o ponadprzeciętnej skuteczności przeciwzmarszczkowej.
- Plantule – Poduszki z naturalnym wypełnieniem z łuski zbóż, ekologiczne materace oraz wypełnione pestkami i ziołami akcesoria relaksacyjne.
- Dworzysk – Miejscowość usytuowana na polanie jednej z podlaskich puszczy. Jej spokój i cisza są zamknięte w ziołowych herbatach i kosmetykach. Powstają one na bazie lawendy uprawianej bez dodatku sztucznych nawozów.
- Antonius Caviar – Powstaje z jesiotrów pochodzących z hodowli prowadzonej przez rodzinną firmę.
- Krayna – Certyfikowane, wegańskie kosmetyki, opakowane w duchu zero waste. Inspirowane pachnącymi polami, czystymi jeziorami i bogatymi lasami Krajny. - W Kraynie wierzymy, że prawdziwe piękno pochodzi z natury. Nasza Krajna istnieje naprawdę! Rozpościera się na styku województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego, pośród pachnących pól, czystych jezior i bogatych lasów. Przepełnia ją piękno, harmonia i spokój, tu najważniejsza jest natura. Nasze certyfikowane wegańskie kosmetyki stworzyliśmy zainspirowani Krajną i jej dobrem - mówią twórcy marki.
- ZEW for men – Inspirowane bieszczadzką przyrodą kosmetyki dla mężczyzn, stworzone z naturalnych składników takich jak węgiel drzewny i czarna huba.
"Jesteśmy obecni na wystawie w Dubaju i jesteśmy z tego powodu bardzo dumni gdyż grono jest naprawdę kameralne. Nasza marka została wyróżniona w konkursie Must Have 2021, Magazyn Vogue również nagrodził nas za nasze produkty, a ostatnio Magdalena Cielecka w konkursie Twojego Stylu przyznała nam nagrodę Olśnienie. Obecnie sprzedajemy na rynkach zagranicznych, a Bliski Wschód to rynek, na którym działamy od niedawna" - mówi Magdalena Rosła, CEO marki Krayna.

Nauka, technologie, innowacje
W obszarze startupów biotech w Polsce działa już ponad 300 biznesów. Zatrudniają one ponad 12 tysięcy naukowców i inwestują ponad 300 milionów dolarów w badania i rozwój.
- Photon – Interdyscyplinarny robot pomaga w nauce przedmiotów humanistycznych, ścisłych oraz STEAM. Od przedszkola do ostatnich klas liceum.
- Skiware – Start-up skupiający się na edukacyjnych rozwiązaniach technologicznych. Zintegrowane laboratorium edukacyjne złożone z drukarki 3D, platformy dla nauczycieli, klocków i robotów edukacyjnych oraz zestawu narzędzi online pozwala użytkownikom w pełni wykorzystać potencjał edukacyjny metodologii STEAM.
- Fibaro – System inteligentnego domu Home Center został zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce, pod Poznaniem. Organiczny design i łatwa obsługa zapewniają spokój, wygodę i bezpieczeństwo mieszkańców.
Kultura i rozrywka
Polska jest trzecim na świecie eksporterem cyfrowej rozrywki. Kultura cyfrowa to jeden z dynamicznie rozwijających się sektorów naszej gospodarki.
- CD Projekt Red – „Cyberpunk 2077” to gra fabularna, której akcja toczy się w Night City, megalopolis owładniętym przez obsesyjną pogoń za władzą, sławą i przerabianiem własnego ciała.
- Wydawnictwo Dwie Siostry – To jedna z najwyżej cenionych oficyn dziecięcych na polskim rynku.
- Aerosize – Nadmuchiwany sprzęt ochrony osobistej na wypadek lawiny śnieżnej. To pierwsze na świecie rozwiązanie z pneumatyczną poduszką lawinową ukrytą w kompaktowej, certyfikowanej kamizelce, a nie jak do tej pory w plecaku.
Zróżnicowany przemysł i rzemiosło
- VZOR - Celem marki jest stworzenie przekrojowej kolekcji ponadczasowych polskich projektów mebli z połowy wieku, które do tej pory były wystawiane jedynie w galeriach i muzeach.
- Jachty - Każdego roku, Polska produkuje około 22 tysięcy jachtów – 95 proc. z nich jest eksportowanych. W 2019 roku, polski jacht zdobył „Oskara” w swojej kategorii – tytuł the World Superyacht Awards.
