Polskie piwo z nowymi oznaczeniami. Co musisz wiedzieć o symbolach odpowiedzialnościowych na opakowaniach i w reklamach piwa? Obejrzyj wideo

Maciej Badowski
Wideo
od 16 lat
Piwo będzie miało nowe oznakowania. Chodzi o tzw. oznaczenia odpowiedzialnościowe. Dotychczasowe znaki z hasłami „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu” zastąpią piktogramy ilustrujące te przekazy. Zmiany obejmą także coraz bardziej popularne "zerówki", czyli piwa bezalkoholowe. Ma się pojawić na nich znak "18+". Obejrzyj wideo i dowiedz się więcej na temat nadchodzących zmian na opakowaniach piwa i w reklamach.

Spis treści

Oznaczenia odpowiedzialnościowe na piwie. O co chodzi?

Branża piwowarska od kilkunastu lat stosuje na swoich opakowaniach z piwem tzw. oznaczenia odpowiedzialnościowe, które odwołują się do trzech ważnych obszarów, czyli: Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu” – mówi nam Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.

Modyfikacja znaków odpowiedzialnościowych jest kontynuacją dobrowolnej inicjatywy branży piwowarskiej na rzecz zapobiegania konsumpcji alkoholu przez osoby, które nie powinny go spożywać:

  • kobiety w ciąży,
  • kierowców,
  • niepełnoletnich.

– Te znaczki były widoczne na wszystkich opakowaniach z piwem, ale od tego roku zostaną zastąpione przez nowe piktogramy, które będą się znajdowały na wszystkich opakowaniach z piwem alkoholowym – mówi. – Wszystkie trzy obszary odpowiedzialności wyrażone w nowych piktogramach będą obecne na każdym piwie produkowanym przez członków zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie – dodaje.

Morzycki poinformował także, że Związek namawia pozostałych producentów oraz partnerów handlowych do stosowania tego typu oznaczeń na swoich produktach. – Im więcej tego typu oznaczeń na rynku, tym większe dotarcie iw większa szansa na budowanie odpowiedzialnych postaw konsumenckich – wyjaśnia.

Piwo tylko „18+”. Nawet to bezalkoholowe

Nowością jest wprowadzenie oznaczenia „18+” na opakowania piw bezalkoholowych. Producenci chcą w ten sposób dotrzeć do konsumentów, sprzedawców i rodziców ze swoim stanowiskiem. Branża piwowarska wielokrotnie już mówiła, a teraz pokazuje to także na swoich produktach, że wszystkie piwa, również bezalkoholowe, mogą być sprzedawane i konsumowane wyłącznie przez osoby pełnoletnie.

Świat piwa dedykujemy tylko osobom pełnoletnim, świat piwa jest światem osób dorosłych i właśnie dla osób dorosłych są przeznaczone zarówno piwa alkoholowe, jak i te bezalkoholowe – podkreśla.

Jak poinformowano, nowe znaki są już stopniowo wprowadzane i znajdą się na każdym opakowaniu piw warzonych przez członków Związku Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec oraz Calsberg Polska) do końca 2023 r.

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu