Ponad 15 mln pobrań gier w jeden miesiąc. Polski producent zadowolony z wyników

Marek Knitter
W grudniu 2024 r. najlepiej zarabiającymi tytułami były Darts Club, Hunt Royale, oraz Downhill Race League
W grudniu 2024 r. najlepiej zarabiającymi tytułami były Darts Club, Hunt Royale, oraz Downhill Race League fot.123fr
Przychody ze sprzedaży Grupy BoomBit wyniosły łącznie 18,52 mln zł w grudniu 2024 roku, co oznacza wzrost o 1,2 proc. licząc miesiąc do miesiąca. Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła 15,3 mln.

W komunikacie spółka podała, że przychody grupy w grudniu 2024 r. wyniosły 18,5 mln zł (+1,2 proc. mdm), w tym 17,6 mln zł z gier mobilnych i 0,9 mln zł z projektów blockchain. Z kolei wydatki na user acquisition zwiększyły się do 9,4 mln zł (+6,8 proc. mdm), a koszty prowizji platform pozostały na poziomie 1,8 mln zł (0,8 proc. mdm). Grupa miała 15,3 mln pobrań i wypracowała 7,3 mln zł (-5,1 proc. mdm) przychodów pomniejszonych o UA i prowizje platform. Bez uwzględniania przychodów z projektów blockchain wynik ten wyniósł 6,4 mln zł (-15,4 proc. mdm).

W grudniu 2024 r. najlepiej zarabiającymi tytułami były Darts Club (3,9 mln zł przychodów), Hunt Royale (3 mln zł), oraz Downhill Race League (1,2 mln zł).

- W grach Hyper Casual, zgodnie z oczekiwaniami początek grudnia był trudnym miesiącem ze względu na wzrost kosztów pozyskania użytkowników. Po świętach widzimy już jednak zmianę tego trendu, ceny wróciły do normy, a nasze wydatki do poprzednio odnotowywanych w tym segmencie poziomów. Na wzrost kosztów UA na całym naszym portfelu największy wpływ miały więc gry Mid-Core, a w szczególności Darts Club, gdzie widoczny jest sezonowy wzrost zainteresowania. Jest on oczywiście związany z Mistrzostwami Świata w darcie, które co roku odbywają się na przełomie grudnia i stycznia. To wydarzenie, w połączeniu ze wzrostem nakładów marketingowych przełożyły się na skokowy wzrost widoczności tej gry na sklepie, a w konsekwencji na bardzo wysoką wartość DAU (daily active users), która w dniu finału mistrzostw przekroczyła 300 tys. graczy jednego dnia, ustanawiając nowy rekord dla tego tytułu. Widoczny w wynikach skokowy wzrost przychodów z projektów blockchain dotyczył BoomLand i związany był ze sprzedażą NFT na przełomie listopada i grudnia - powiedział prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r. Głównym udziałowcem spółki jest ATM Grupa posiadająca 29,33 proc. akcji (30,55 proc. w głosach na WZA), Hannibal Soares (poprzez We Are One Ltd) 27,31 proc. akcji (29,15 proc. w głosach), Marcin Olejarz 14,23 proc. (14,97 proc.) i Karolina Szablewska-Olejarz 13,48 proc. (14,45 proc.).

Źródło: spółka/isbnews

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu