Grupa Salling posiada aktualnie 1 746 sklepów w Danii, Niemczech i Polsce, a jej obrót za rok 2023 wyniósł 40 mld złotych. W oparciu o nowe priorytety strategiczne Grupa postawiła sobie za cel osiągnięcie rocznego obrotu w wysokości ponad 57 mld zł. Na dalszą ekspansję, przejęcia i inwestycje Salling chce przeznaczyć łącznie do 7,5 mld zł do roku 2028. W ramach nowej strategii biznesowej na lata 2025-2028 chce znacząco zwiększyć swoją działalność także w Polsce.
Netto rozszerzy działalność w Polsce
Netto planuje zwiększyć swoją obecność na polskim rynku w ciągu najbliższych kilku lat dzięki inwestycjom obejmującym m.in. poszerzenie sieci dyskontowej o około 350 sklepów, do 1000 placówek. Ponadto sieć testuje swój najnowszy koncept Netto 4.0 z obiecującymi wynikami – czytamy w komunikacie przesłanym Strefie Biznesu.
Od 1995 r., kiedy w Szczecinie otwarto pierwszy polski sklep Netto, sieć stopniowo rozwijała swoją działalność. Wzrost przyspieszył w 2020 r., kiedy duńska Grupa Salling, właściciel Netto, przejęła ponad 300 sklepów Tesco i kilka centrów dystrybucyjnych. Konwersja do formatu Netto przebiegła szybko i sprawnie, zwiększając łączną liczbę sklepów do ponad 600.
– Mamy duże ambicje w Polsce, a nadchodzące lata sprawią, że będziemy jeszcze bardziej istotni dla polskich klientów. Z celem 1 000 sklepów będziemy rosnąć, aby stać się większym graczem na polskim rynku, ale jest to możliwe tylko wtedy, gdy zawsze będziemy pamiętać o naszych klientach i uda nam się dostosować do ich wymagań i potrzeb dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, które sprawiają, że każdy dzień jest lepszy – powiedział Anders Hagh, CEO Grupy Salling.
Nowe rozwiązania w Polsce
Netto Polska już wdraża rozwiązania, zbierając doświadczenia, które mogą zostać zaadaptowane zarówno na rynku duńskim, jak i niemieckim, gdzie Netto jest również obecne.
Koncept 4.0, który jest testowany w dyskontach w Grodzisku Mazowieckim i Borzęcinie Małym, to szereg nowych dla sieci rozwiązań, które są lepiej dopasowane do potrzeb klientów, przekładając się na lepsze doświadczenia zakupowe, czemu dowodzi dotychczas otrzymany, satysfakcjonujący feedback, ale i wyniki sprzedażowe. Tym samym wszystkie zaplanowane do końca roku otwarcia nowych sklepów będą zrealizowane waśnie w formacie 4.0.
– Dzięki priorytetom finansowym w nowej strategii Grupy Salling mamy możliwość jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych klientów w Polsce, otwierając 350 nowych sklepów w całym kraju w ciągu najbliższych czterech lat. Koncentrujemy się na tym, w jaki sposób możemy stać się dla nich jeszcze bardziej istotni, aby z czasem zostać ich pierwszym wyborem. Jestem przekonany, że możemy to osiągnąć dzięki nowej strategii - powiedział Brian Nyeng Olesen, CEO Netto Polska.
Jak podano w komunikacie długoterminowy cel, jakim jest zwiększenie obecności w Polsce i pozyskanie nowych klientów będzie przekładany na konkretne działania, które przybliżą sieć do jego realizacji.
– Wkład w realizację nowej strategii będzie miał każdy spośród blisko 9 tys. naszych pracowników w Polsce, bo chcemy podejmować działania na każdym możliwym polu - podkreśla Brian Olesen.
Sieć dyskontów Netto obecna jest na polskim rynku od niemal 29 lat. Posiada obecnie ponad 660 sklepów i zatrudnia ponad 9 tys. osób. Sieć obecna jest również na rynkach w Danii i Niemczech.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?