Prezes Lidl Polska o wojnie cenowej z Biedronką: To nie wojna, to rywalizacja

Maciej Badowski
PAP
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
W rozmowie z „Pulsem Biznesu", Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidla w Polsce, podkreśla, że firma nie inicjowała wojny cenowej, a obecna sytuacja rynkowa to efekt intensyfikacji rywalizacji, szczególnie z głównym konkurentem - siecią Biedronka. Wśród tematów poruszonych przez prezesa znalazły się również wyzwania związane z pandemią, inflacją oraz strategia cenowa Lidla w obliczu zmieniających się warunków ekonomicznych.

Spis treści

Rywalizacja, nie wojna

Włodzimierz Wlaźlak, odpowiadając na pytania dotyczące rzekomej inicjacji wojny cenowej przez Lidla, zdecydowanie odżegnuje się od takiego sformułowania. – Nie chciałbym mówić o wojnie. Możemy mówić o rywalizacji cenowej – stwierdził prezes, podkreślając, że choć rywalizacja z Biedronką nasiliła się w ostatnich miesiącach, jest to naturalna część działalności rynkowej.

Lidl zdecydował się na obniżki cen i zwiększenie wolumenu sprzedaży.
Prezes Lidla Polska Włodzimierz Wlaźlak przyznał, że w obecnych realiach rynkowych racjonalne jest wprowadzanie obniżek i zwiększanie w ten sposób wolumenu sprzedaży. Wojciech Wojtkielewicz/ Polska Press

Trudne czasy dla konsumentów

Prezes Lidla Polska zwraca uwagę na trudności, z jakimi musieli mierzyć się konsumenci w ostatnich latach – pandemia, przerwane łańcuchy dostaw, wojna, a także skok inflacji, który w ubiegłym roku osiągnął poziom nawet 18 procent.

Ten rok jest pierwszym w miarę normalnym w tej dekadzie – powiedział Wlaźlak, wskazując jednak na nadal istniejącą ostrożność konsumentów i ich wysoką wrażliwość na ceny.

Strategia cenowa Lidla

W obliczu zmieniającej się sytuacji ekonomicznej i konieczności dostosowania do oczekiwań klientów, Lidl zdecydował się na obniżki cen i zwiększenie wolumenu sprzedaży. Jak informuje Wlaźlak, w sklepach sieci ceny są obecnie niższe niż zakładano w budżecie na ten rok, a na promocje przeznaczono dwa razy więcej środków niż w roku poprzednim.

Rezultat jest taki, że w naszych sklepach jest teraz taniej niż w 2023 r. – podsumował prezes, podkreślając elastyczność firmy w reagowaniu na potrzeby rynku.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

źródło: PAP

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu