Prezes Lidl Polska o wojnie cenowej z Biedronką: To nie wojna, to rywalizacja

Maciej Badowski
PAP
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
W rozmowie z „Pulsem Biznesu", Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidla w Polsce, podkreśla, że firma nie inicjowała wojny cenowej, a obecna sytuacja rynkowa to efekt intensyfikacji rywalizacji, szczególnie z głównym konkurentem - siecią Biedronka. Wśród tematów poruszonych przez prezesa znalazły się również wyzwania związane z pandemią, inflacją oraz strategia cenowa Lidla w obliczu zmieniających się warunków ekonomicznych.

Spis treści

Rywalizacja, nie wojna

Włodzimierz Wlaźlak, odpowiadając na pytania dotyczące rzekomej inicjacji wojny cenowej przez Lidla, zdecydowanie odżegnuje się od takiego sformułowania. – Nie chciałbym mówić o wojnie. Możemy mówić o rywalizacji cenowej – stwierdził prezes, podkreślając, że choć rywalizacja z Biedronką nasiliła się w ostatnich miesiącach, jest to naturalna część działalności rynkowej.

Lidl zdecydował się na obniżki cen i zwiększenie wolumenu sprzedaży.
Prezes Lidla Polska Włodzimierz Wlaźlak przyznał, że w obecnych realiach rynkowych racjonalne jest wprowadzanie obniżek i zwiększanie w ten sposób wolumenu sprzedaży. Wojciech Wojtkielewicz/ Polska Press

Trudne czasy dla konsumentów

Prezes Lidla Polska zwraca uwagę na trudności, z jakimi musieli mierzyć się konsumenci w ostatnich latach – pandemia, przerwane łańcuchy dostaw, wojna, a także skok inflacji, który w ubiegłym roku osiągnął poziom nawet 18 procent.

Ten rok jest pierwszym w miarę normalnym w tej dekadzie – powiedział Wlaźlak, wskazując jednak na nadal istniejącą ostrożność konsumentów i ich wysoką wrażliwość na ceny.

Strategia cenowa Lidla

W obliczu zmieniającej się sytuacji ekonomicznej i konieczności dostosowania do oczekiwań klientów, Lidl zdecydował się na obniżki cen i zwiększenie wolumenu sprzedaży. Jak informuje Wlaźlak, w sklepach sieci ceny są obecnie niższe niż zakładano w budżecie na ten rok, a na promocje przeznaczono dwa razy więcej środków niż w roku poprzednim.

Rezultat jest taki, że w naszych sklepach jest teraz taniej niż w 2023 r. – podsumował prezes, podkreślając elastyczność firmy w reagowaniu na potrzeby rynku.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

źródło: PAP

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu