Prezes UOKiK: UPC ma zwrócić pieniądze klientom!

Marcin Lange
Pixabay
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał operatora telewizji kablowej, firmę UPC, za bezprawne informowanie konsumentów o podwyższeniu abonamentu za internet. Kara ma wynosić ponad 800 tysięcy złotych. Poszkodowani mają odzyskać nienależnie pobrane opłaty. UPC zapowiedziała jednak odwołanie się od tej decyzji.

Urząd podważył sposób podwyższenia ceny za dostęp do internetu o 7 zł miesięcznie. Nowy abonament zaczął obowiązywać z początkiem grudnia 2014 roku. Według UOKiK, w umowach zabrakło tzw. klauzuli modyfikacyjnej. - Praktyka przedsiębiorcy naruszyła dobre obyczaje, gdyż podwyżka uzależniona była wyłącznie od woli operatora. Konsument mógł płacić wyższą cenę lub wypowiedzieć umowę, nie miał natomiast możliwości korzystania z dotychczasowej oferty - tłumaczy swoją decyzję Marek Niechciał, prezes UOKiK, którego decyzją abonenci mają otrzymać zwrot za każdy opłacony miesiąc aż do czerwca 2016 r. Za cały okres jest to kwota 133 zł.

UPC z decyzją się nie zgadza i zapowiada odwołanie się do sądu OKiK. „Decyzja urzędu dotyczy zmiany wysokości abonamentu, której towarzyszyło podwojenie prędkości oferowanego internetu. Objęła wybraną grupę klientów poza okresem zobowiązania abonenckiego, a klienci mieli prawo rezygnacji z umowy. Zmiany wprowadzone zostały zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa telekomunikacyjnego oraz powszechną praktyką rynkową niekwestionowaną w tamtym czasie przez UOKiK” - napisali w oświadczeniu przedstawiciele spółki.

[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Prezes UOKiK: UPC ma zwrócić pieniądze klientom! - Dziennik Bałtycki

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu