R.Power dostarczy zieloną energię dla dużej marki odzieżowej

Magdalena Konczal
Opracowanie:
Umowa obejmie zieloną energię zużywaną w sklepach, centrach dystrybucyjnych i biurach Grupy H&M w Polsce.
Umowa obejmie zieloną energię zużywaną w sklepach, centrach dystrybucyjnych i biurach Grupy H&M w Polsce. Szymon Starnawski/ Polska Press
R.Power zawarło finansową umowę zakupu energii z H&M. Na mocy tej umowy R.Power dostarczy rocznie do sieci około 50 GWh czystej energii słonecznej.

R.Power zawarło finansową umowę zakupu energii z H&M

Na mocy tej umowy R.Power dostarczy rocznie do sieci około 50 GWh czystej energii słonecznej. Obecnie 94 proc. energii elektrycznej kupowanej na potrzeby działalności Grupy H&M pochodzi ze źródeł odnawialnych. Aby osiągnąć swoje cele w zakresie dekarbonizacji, firma zawiera finansowe umowy zakupu energii (PPA), dążąc do tego, aby ≥50 proc. jej odnawialnej energii elektrycznej do 2040 roku pochodziło z umów zakupu energii z nowo powstających źródeł energii odnawialnej (PPAs). Umowa z R.Power to pierwsza finansowa PPA, jaką grupa podpisała w Polsce.

– Umowa PPA z Grupą H&M to znaczący krok naprzód w umacnianiu naszej pozycji lidera w sektorze energii odnawialnej – powiedział Tomasz Sęk, Członek Zarządu i współzałożyciel R.Power, cytowany w komunikacie.

H&M dąży do zmniejszenia całkowitej emisji gazów cieplarnianych w zakresach 1, 2 i 3 o 56 proc. do 2030 roku, a jej ostatecznym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku. Umowa z R.Power obejmie zieloną energię zużywaną w sklepach, centrach dystrybucyjnych i biurach Grupy H&M w Polsce.

Strefa Ekologii - artykuły

– Od kilku lat Grupa H&M poszukuje sposobów na przyczynienie się do zwiększenia ilości odnawialnej energii elektrycznej w globalnych sieciach energetycznych poprzez umowy zakupu energii (PPA), dlatego z radością podpisujemy naszą pierwszą umowę w Polsce z R.Power. Biorąc pod uwagę wpływ branży modowej na środowisko, widzimy ogromną wartość w przyczynianiu się do rozwoju czystej energii – powiedziała z kolei Ulrika Leverenz, Szefowa Zielonych Inwestycji w Grupie H&M.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu