Spis treści
Dlaczego potrzebne są nowe etykiety określające ślad węglowy?
Współcześnie pasażerowie często nie mają pewności co do wiarygodności informacji o wpływie lotów na środowisko. Komisja Europejska dąży do zmiany tej sytuacji, proponując jednolitą metodykę szacowania emisji dwutlenku węgla. Dzięki temu, gdy przy ofercie lotu pojawi się etykieta FEL, pasażerowie będą mogli być pewni, że podane wartości emisji gazów cieplarnianych są rzetelne.
Jakie czynniki będą brane pod uwagę przy szacowaniu emisji CO2?
Nowa metodyka uwzględni różnorodne czynniki, które wpływają na emisję CO2. Wśród nich znajdą się typ samolotu, średnia liczba pasażerów, ilość ładunku na pokładzie oraz rodzaj używanego paliwa lotniczego. Dzięki temu podejściu, szacunki emisji będą bardziej precyzyjne i dostosowane do rzeczywistych warunków lotu.
Kiedy linie lotnicze mogą dołączyć do nowego systemu?
Linie lotnicze, które obsługują loty w obrębie Unii Europejskiej lub odlatujące z UE, będą miały możliwość zgłoszenia się do systemu oznakowania emisji do 1 lutego 2025 roku. Pierwsze etykiety emisji zostaną przyznane przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego do 1 lipca 2025 roku i będą dotyczyć lotów zaplanowanych na sezon zimowy 2025 roku.
Źródło: PAP
