- Smartfon sprzedawcy może pełnić funkcję terminala płatniczego po zainstalowaniu na nim odpowiedniego oprogramowania, które zapewni bezpieczeństwo transakcji płatniczych- tłumaczy w rozmowie z AIP Kamila Kaliszyk, Mastercard Europe. - To rozwiązanie zostało stworzone specjalnie dla małych i średnich przedsiębiorstw- dodaje.
eService i Mastercard opublikowały wyniki badań opinii konsumentów i przedsiębiorców na temat LitePOS – innowacyjnego rozwiązania umożliwiającego wykorzystanie smartfona jako funkcjonalnego terminala płatniczego. Zainteresowanie, jakie deklarują badani, potwierdza szanse wdrożenia tej koncepcji na szeroką skalę. To dobra wiadomość dla przedsiębiorców, którzy dzięki temu będą mogli ograniczyć koszty przyjmowania płatności kartą. Dzięki temu praktycznie każdy sprzedawca będzie mógł oferować swoim klientom wygodne i bezpieczne płatności zbliżeniowe. Rozwiązanie może przyczynić się do dalszego rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce.
Zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy, są zainteresowani korzystaniem z „terminala w telefonie”. Jeśli chodzi o tych pierwszych, rozwiązanie LitePOS jest przez nich postrzegane jako innowacyjne (76 proc.), proste w użyciu (73 proc.) i wygodne (71 proc.). Niemal połowa (48 proc.) konsumentów ocenia je pozytywnie, podczas gdy 33 proc. nie ma wystarczającego zaufania wobec tego typu innowacji i ocenia ją negatywnie. 19 proc. ma nastawienie neutralne. Jednocześnie blisko 2/3 posiadaczy kart stwierdziło, że robiąc zakupy w sklepie oferującym możliwość płatności bezgotówkowej jedynie za pomocą LitePOS-a, zdecydowali by się z niego skorzystać. Dodatkowo świadomość, że urządzenie jest certyfikowane przez organizacje płatnicze, zachęciłoby do skorzystania z niego 31 proc. spośród tych, którzy w pierwszej kolejności taką możliwość odrzucili.