Spis treści
Według ekspertki z e–pity.pl ogrom tragedii, jaką był pożar Marywilskiej rozumieją również przedstawiciele organów podatkowych. Na dowód tego Krajowa Administracja Skarbowa zachęca przedsiębiorców, którzy wskutek pożaru hali znaleźli się w trudnej sytuacji do składania wniosków o rozłożenie na raty zaległości podatkowych, odroczenia terminu ich zapłaty lub umorzenia. Co trzeba zrobić, aby uzyskać wsparcie od urzędników skarbówki? Przypominamy, że wcześniej wsparcie ofiar pożaru deklarował też ZUS.
Chcesz skorzystać z ulgi podatkowej dla przedsiębiorców? Zacznij od wykonania telefonu
Podatnicy, którzy chcą skorzystać z ulg, mogą zadzwonić na tymczasową infolinię (tel.: 22 460 59 30) uruchomioną przez KAS dla poszkodowanych w pożarze. Dzwoniąc tam przedsiębiorca otrzyma informację nie tylko o tym jak prawidłowo w takiej sytuacji dokonać rozliczenia podatku dochodowego lub podatku VAT. Urzędnicy doradzą również, z jakich ulg i preferencji może on skorzystać.
Infolinia dla pogorzelców z ulicy Marywilskiej (tel.: 22 460 59 30) ma być dostępna tylko do 29 maja 2024 r., w godz. 8:00–15:00.
Proponowane przez Krajową Administrację Skarbową rozwiązania wynikają z art. 67a Ordynacji podatkowej, a więc są dostępne dla wielu przedsiębiorców. Podatnik może złożyć wnioski o odroczenie spłaty zobowiązania podatkowego, rozłożenie go na raty lub jego umorzenie, jednak musi być to uzasadnione ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. Decyzja co do tego, czy taka pomoc będzie przyznana, należy do organu podatkowego – podkreśla Piątkowska.
To Cie może zainteresować
O pomoc ze strony fiskusa mogą starać się także inni poszkodowani
Podatnicy, którzy znaleźli lub znajdą się w podobnej sytuacji, również mogą wnioskować do fiskusa o tego typu wsparcie. – Biorąc pod uwagę, że w chwili obecnej w wielu częściach kraju panuje ekstremalne zagrożenie pożarowe i niestety do podobnych zdarzeń, jak to przy ul. Marywilskiej w Warszawie, może dochodzić, przedsiębiorcy powinni mieć świadomość, jakie działania powinni podjąć, aby w krytycznej sytuacji uzyskać wsparcie skarbówki – dodaje ekspertka.
Jak uzyskać wsparcie od Krajowej Administracji Skarbowej? Czy jest jakiś limit finansowy?
Krajowa Administracja Skarbowa przypomina, że w przypadku ulg, które stanowią pomoc de minimis (wsparcie biznesu przez państwo, którego nie trzeba zgłaszać Brukseli), łączna wartość pomocy dla jednego beneficjenta nie może przekroczyć równowartości 300 tys. euro w ciągu trzech lat.
Urzędnicy instruują, co i w jakiej kolejności należy zrobić, by otrzymać wsparcie:
- rozłożenie na raty należności podatkowych – wniosek RAT-Z,
- umorzenie zaległości podatkowej – wniosek UZ-M,
- odroczenie terminu zapłaty należności podatkowych – wniosek TER–Z.
* We wniosku należy opisać swoją sytuację i uzasadnić potrzebę otrzymania ulgi.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
