Strategia ESG pokrywa niemal każdy obszar funkcjonowania firmy. Aby biznes był odpowiednio kontrolowany, każda firma powinna ten zestaw zasad wdrożyć w codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. – Firma, która oferuje dobre warunki pracy, może pozyskiwać najlepszych pracowników – powiedziała Izabela Karolczyk-Szafrańska, dyrektor marketingu InPost, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Co konkretnie kryje się za skrótem ESG?
E – environmental, czyli środowisko;
S - social responsibility, czyli odpowiedzialność społeczna;
G - corporate governance, czyli ład korporacyjny.
Pod tym pojęciem kryje się zestaw zasad, które firma powinna u siebie wdrożyć, ponieważ regulują one funkcjonowanie biznesu. Niekoniecznie chodzi tutaj o produkcję, a o wartość jaką ta firma za sobą niesie.
- To są wartości, które budujemy konsekwentnie i przez dłuższy czas. Zdajemy sobie sprawę z tego, że budowanie strategii ESG ma wymiar raczej średnio i długoterminowy. To jest moment, kiedy możemy mówić o zwrocie z tej inwestycji – tłumaczy Izabela Karolczyk-Szafrańska, dyrektor marketingu InPost.