Spis treści
Wzmożony ruch przedświąteczny
W zeszłym roku zauważono znaczne zwiększenie liczby odwiedzających galerie handlowe w ciągu trzech tygodni poprzedzających Boże Narodzenie. Wpływ na to miały dwie handlowe niedziele, które przypadły na 10 i 17 grudnia. Soboty poprzedzające te niedziele również cieszyły się dużym zainteresowaniem. W tym roku jednak, jak wynika z raportu, wzrost liczby odwiedzających będzie skoncentrowany na dwóch tygodniach przed świętami. Jest to związane z faktem, że w grudniu handlowe niedziele przypadają na 15 i 22 grudnia.
Największe natężenie wizyt
Autorzy raportu przewidują, że największe natężenie wizyt w galeriach handlowych przypadnie na 4-6 dni przed Wigilią, szczególnie w weekend 20-22 grudnia. W tym czasie wzrost liczby odwiedzających będzie wynikał z ograniczonej możliwości korzystania z zakupów online. Czas dostawy zakupów internetowych przed świętami jest zbyt krótki, co skłania konsumentów do odwiedzenia sklepów stacjonarnych.
Porównanie z zeszłym rokiem
W poprzednim roku, w ciągu trzech tygodni przed Wigilią, ruch w galeriach i centrach handlowych wzrósł średnio o 34% w porównaniu do okresu od 30 października do 5 listopada. W hipermarketach odnotowano wzrost o 32%, w dyskontach o 10%, a w supermarketach o 7%. Dane te pokazują, jak znaczący jest wpływ okresu przedświątecznego na aktywność zakupową konsumentów.
Źródło: PAP
