Do wybudowania jest niemal 16 kilometrów drogi. Początkowe 5 kilometrów będzie miało standard drogi klasy GP, dalej trasa będzie już wykonana w standardzie drogi ekspresowej. Cała droga ma być przystosowana do ciężkiego ruchu.
W każdym kierunku przewidziano dwa pasy ruchu. Wyjątkiem będzie odcinek przy samym przejściu granicznym, gdzie będzie sześć pasów ruchu (dwa wjazdowe do kraju i cztery wyjazdowe.
W planie jest też budowa dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych tzw. mopów. Na kierunku wjazdowym do Polski będzie to MOP Popławce, a na wyjazdowym - MOP Wojnowce. Na tym MOP-ie przewidziano m.in. ponad 800 miejsc postojowych dla ciężarówek. Będzie tu też rezerwa terenu pod małą stację paliw oraz pod funkcje komercyjne.
W ramach inwestycji zaplanowano również budowę 12 obiektów inżynierskich, w tym mostu nad rzeką Łosośna oraz jednego wiaduktu kolejowego.
Szczegółowy zakres prac:
Roboty drogowe
- budowa drogi ekspresowej S19 oraz drogi krajowej nr 19 klasy GP - o przekroju 2x2 i łącznej długości około L=15,8 km;
- budowa węzła „KUŹNICA” w km 5+846 – połączenie z drogą krajową nr 19, węzeł typu WB;
- budowa węzła „SOKÓŁKA PÓLNOC” w km 15+125– połączenie z drogą krajową nr 19, węzeł typu WB;
- budowa przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową;
- budowa miejsc obsługi podróżnych POPŁAWCE oraz WOJNOWCE – zgodnie ze standardem MOP I rodzaju, z zapewnieniem rezerwy terenowej dla MOP rodzaju II;
- rozbudowa istniejącej drogi krajowej nr 19
- węzeł KUŹNICA – budowa odcinka dojazdowego do węzła, budowa wlotów na projektowane rondo w śladzie istniejącej drogi krajowej,
- górne przejście dla zwierząt PZD - 5 – przebudowa odcinka DK19, polegająca na przeprowadzeniu drogi krajowej pod projektowanym przejściem dla zwierząt,
- przejazd drogowy WD - 6 – budowa skrzyżowania typu rondo, stanowiącego połączenie DK19 z drogą powiatową nr 1264B, przebudowa zatok autobusowych,
- węzeł SOKÓŁKA PÓŁNOC – budowa odcinka dojazdowego do węzła, budowa wlotów na projektowane rondo w śladzie istniejącej drogi krajowej,
- rozbudowa i przebudowa odcinków dróg gminnych i powiatowych w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- budowa odcinków dodatkowych jezdni, stanowiących obsługę terenów przyległych;
- budowa zjazdów do istniejących działek;
- budowa infrastruktury komunikacyjnej, zapewniającej obsługę pieszych i rowerzystów – ciągi piesze i pieszo – rowerowe;
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z oznakowaniem i ogrodzeniem drogi ekspresowej
Roboty mostowe
- Budowa obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej
- 2 obiektów typu WGP (1 wiadukt nad drogą, 1 obiekt nad linią kolejową),
- Budowa obiektów inżynierskich nad drogą ekspresową
- 7 obiektów typu WD (wiadukty nad drogą ekspresową),
- Budowa przejść dla zwierząt dużych i średnich
- 2 przejścia dolne w tym 1 zespolone z ciekiem,
- 1 przejście górne
- Budowa przejść dla małych zwierząt i płazów
- przepusty typu PZM.
Urządzenia ochrony środowiska
- przejścia dla zwierząt,
- ekrany przeciwolśnieniowe,
- ogrodzenia naprowadzające w rejonie przejść dla zwierząt,
- urządzenia oczyszczające wody opadowe
