– Niestety, dalszego wzrostu kosztów obawia się aż 94 proc. respondentów PAYBACK Opinion Poll. Z tego powodu, 40 proc. osób w tej grupie musiało zweryfikować swoje plany i przeprowadzi remont w mniejszym zakresie niż pierwotnie planowany – komentuje Katarzyna Grzywaczewska, Dyrektor Marketingu w PAYBACK Polska.
Co czwarty ankietowany planuje remont
W kolejnych miesiącach do odświeżenia wnętrz swoich mieszkań lub domów przymierza się 43 proc. ankietowanych – wynika z badania. Najczęściej biorąc za cel prace w łazience (19 proc.), kuchni (17 proc.) lub sypialni (12 proc.) 33 proc. z nas zabierze się za malowanie ścian. Z kolei na wymianę podłogi, mebli albo glazury zdecyduje się odpowiednio 18 proc., 17 proc. i 16 proc. osób.
Remont na własną rękę
Jak się okazuje, ponad polowa ankietowanych zamierza przeprowadzić remont na własną rękę lub z pomocą bliskich. W przypadku 27 proc.osób część pracy uda się wykonać we własnym zakresie, a część dzięki zatrudnieniu specjalistów. 19 proc. badanych zamierza w całości skorzystać z usług fachowców.
Jaki budżet planujemy przeznaczyć na remont?
Blisko 30 proc. ankietowanych zamierza wydać pomiędzy 1 tys. zł a 5 tys. zł, 23 proc. pomiędzy 5 tys. zł a 10 tys. zł, natomiast 21 proc. z nas – pomiędzy 10 tys. zł a 20 tys. zł. Ponad połowa respondentów sfinansuje remont, sięgając do oszczędności, co czwarty ankietowany wykorzysta bieżące dochody, natomiast 13 proc. zaciągnie kredyt lub pożyczkę.
Gdzie najchętniej kupujemy materiały i artykuły niezbędne do remontu?
W tej kategorii bezwzględnie wygrywają duże markety budowlane, które wybiera 72 proc. ankietowanych. W mniejszych sklepach zaopatruje się 13 proc. respondentów, w internecie – 7 proc., a w salonach sprzedaży konkretnych producentów – 4 proc. Wybierając niezbędne produkty, zdecydowanie częściej niż na cenę (29 proc.) zwracamy uwagę na jakość i wydajność, którą wskazała przeważająca część ankietowanych (63 proc.).
Największy szturm klientów markety i sklepy budowlane mogą przeżywać w miesiącach wiosenno-letnich, które uznajemy za najlepsze do przeprowadzenia prac remontowych. Blisko połowa badanych jako odpowiedni czas na remont uznało czerwiec, a po 40 proc. – maj lub lipiec.
Oczywiście, remont to również wybór odpowiednich artykułów do wyposażenia wnętrz, które najchętniej kupujemy w sklepach stacjonarnych. Wybiera je aż 75% respondentów. Zanim jednak po nie wyruszymy, przejrzymy media społecznościowe – wskazał je co trzeci badany, portale i blogi wnętrzarskie (29 proc.) czy sklepy lub gazetki z artykułami wyposażenia wnętrz (24 proc.).