Spis treści
Lidl sprzedaje w Wielkiej Brytanii za pośrednictwem Tik Toka - produkty wyprzedały się w ciągu kilkunastu minut
Sieć sklepów Lidl stawia na sprzedaż internetową i to również tę dość nietypową, bo za pośrednictwem platformy Tik Tok, a mówiąc dokładniej jej odnogi dedykowanej e-commerce – Tik Tok Shop. Co prawda, na taki krok zdecydował się jak na razie tylko brytyjski oddział Lidla i wygląda na to, że jest to działanie testowe. Na sprzedaż wystawiono bowiem tylko kilka produktów spożywczych – w tym zestaw wysokobiałkowy dla sportowców w bardzo atrakcyjnej cenie (za jedyne 5 funtów, gdy regularna cena to 30 funtów). Brytyjski Lidl informował, że promocja zrobiła taką furorę wśród klientów, że pierwsza partia towaru wyprzedała się w ciągu 18 minut.
Tik Tok Shop ma szansę stać się nowym kanałem sprzedaży
Tik Tok Shop nie jest jeszcze dostępny w Polsce. Mogą z niego korzystać klienci m.in. w USA, Wielkiej Brytanii czy krajach azjatyckich. Chociaż Tik Tok jest platformą rozrywkową, na której umieszczane są krótkie filmiki, to okazuje się, że może być też wykorzystywany do promocji produktów i ich aktywnej sprzedaży – na Tik Tok Shop kupujący mogą przeglądać oferty, dodawać produkty do koszyka i dokonywać zakupów bez konieczności opuszczania Tik Toka.
„To świetny sposób na dotarcie do nowych klientów. 46 proc. naszych użytkowników jest otwartych na wypróbowanie Tik Tok Shop lub już dokonało zakupów za jego pośrednictwem” – poinformowała platforma sprzedażowa w swoim komunikacie.
Sieć sklepów Lidl zapowiada dynamiczny rozwój w Polsce
Przypomnijmy, że Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje pona 12 tys. sklepów tej marki, a w Polsce ponad 900. W polskim oddziale Lidla pracuje obecnie 29 tys. osób (dwa lata temu było ich 27 tys. osób). Sieć informuje, że w tym roku na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy Lidl Polska przeznacza blisko 200 mln zł.
