Projekt zostanie przeprowadzony w sklepie sieci Lawson pod nazwą „Green Lawson”, a jego rozpoczęcie zaplanowano na 16 grudnia 2024 roku. Lawson, Inc. zarządza siecią ponad 14 tysięcy sklepów typu convenience (detalicznych sklepów ogólnospożywczych), działającą głównie w Japonii i Chinach.
W ramach pilotażowego projektu demonstracyjnego w sklepie „Green Lawson” planowane jest zainstalowanie następujących elementów:
1. Etykiety elektroniczne wyposażone w perowskitowe ogniwa słoneczne (PESL – ang. Perovskite Electronic Shelf Label), które będą zasilane energią generowaną z oświetlenia wewnętrznego. Perowskitowe Elektroniczne Etykiety Cenowe (PESL) stanowią zamiennik dla tradycyjnych papierowych etykiet. Rozwiązanie to umożliwi zdalną aktualizację treści wyświetlanych na etykietach, takich jak informacje o produktach czy ceny.
2. Panele generujące energię - montaż na wewnętrznych ścianach sklepu perowskitowych modułów słonecznych w formie folii, które dostarczą energię elektryczną do zasilania tabletów z papierem elektronicznym – czytamy w komunikacie.
Jak wyjaśnia spółka, realizacja projektu nie wiąże się z bezpośrednim otrzymaniem wynagrodzenia.
Pilotaż jest inicjatywą skierowaną na rynek B2C, mającą na celu promocję innowacyjnej technologii spółki na istotnym dla niej rynku wraz z jej akcjonariuszem - H.I.S. Co. Ltd., co może pozytywnie wpłynąć na dalszy rozwój Saule Technologies - czytamy także.
Saule Technologies to polska firma rozwijająca technologię drukowanych perowskitowych ogniw słonecznych nowej generacji. Od maja 2022 roku jest notowane na NewConnect. Głównym akcjonariuszem spółki jest Columbus Energy SA posiadający 18 proc. akcji i Olga Malinkiewicz (15,09 proc.).
