Jak wyjaśnia spółka w komunikacie Obecna koncesja nr 629/2015-T na rozpowszechnianie Programu w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie ósmym obowiązuje do 28 grudnia 2025 r. i do tego dnia Zoom TV będzie dostępny w ramach telewizji naziemnej.
Zgodnie z podjętą decyzją, nowa strategia dotycząca rozwoju Programu będzie opierała się na jego dystrybucji w ramach płatnej oferty kablowo – satelitarnej. Aktualna koncesja nr 654/2016-T udzielona spółce przez KRRiT na rozpowszechnianie Zoom TV w sposób rozsiewczy satelitarny obowiązuje do 28 lipca 2026 r. – czytamy w komunikacie.
W opinii zarządu, decyzja ta pozwoli na dalszą poprawę rentowności Zoom TV, a tym samym w pozytywny sposób przełoży się na przyszłe wyniki finansowe Kino Polska oraz jej grupy kapitałowej.
– Zoom TV odniósł duży sukces w 2024 roku. Wprowadziliśmy nowe pozycjonowanie kanału, co przełożyło się na wzrost oglądalności i osiągnięcie progu rentowności. Jednak mimo znacznego wzrostu, rentowność Zoom TV nie jest na poziomie, który zapewnia długoterminowy rozwój, biorąc pod uwagę rosnące koszty techniczne i zakupu contentu. Dlatego zdecydowaliśmy się na dalszy rozwój kanału Zoom TV w modelu, który będzie najbardziej opłacalny w przyszłości – powiedział Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska.
Grupa Kino Polska to jedna z wiodących grup medialnych w Polsce, z sukcesem działająca również na rynkach międzynarodowych. Grupa zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r. Głównym akcjonariuszem spółki jest SPI International BV posiadający 66 proc. akcji.
