Zmiany w jednym z kanałów TV. Chodzi o zwiększenie rentowności

Marek Knitter
Kino Polska TV robi porządki w swoich programach
Kino Polska TV robi porządki w swoich programach fot. 123fr
Zarząd Kino Polska podjął decyzję o nieskładaniu wniosku do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o ponowne udzielenie spółce koncesji na rozpowszechnianie programu Zoom TV w naziemnym multipleksie. Nie oznacza to jednak, że znika on całkowicie z oferty spółki.

Jak wyjaśnia spółka w komunikacie Obecna koncesja nr 629/2015-T na rozpowszechnianie Programu w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie ósmym obowiązuje do 28 grudnia 2025 r. i do tego dnia Zoom TV będzie dostępny w ramach telewizji naziemnej.

Zgodnie z podjętą decyzją, nowa strategia dotycząca rozwoju Programu będzie opierała się na jego dystrybucji w ramach płatnej oferty kablowo – satelitarnej. Aktualna koncesja nr 654/2016-T udzielona spółce przez KRRiT na rozpowszechnianie Zoom TV w sposób rozsiewczy satelitarny obowiązuje do 28 lipca 2026 r. – czytamy w komunikacie.

W opinii zarządu, decyzja ta pozwoli na dalszą poprawę rentowności Zoom TV, a tym samym w pozytywny sposób przełoży się na przyszłe wyniki finansowe Kino Polska oraz jej grupy kapitałowej.

– Zoom TV odniósł duży sukces w 2024 roku. Wprowadziliśmy nowe pozycjonowanie kanału, co przełożyło się na wzrost oglądalności i osiągnięcie progu rentowności. Jednak mimo znacznego wzrostu, rentowność Zoom TV nie jest na poziomie, który zapewnia długoterminowy rozwój, biorąc pod uwagę rosnące koszty techniczne i zakupu contentu. Dlatego zdecydowaliśmy się na dalszy rozwój kanału Zoom TV w modelu, który będzie najbardziej opłacalny w przyszłości – powiedział Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska. 

Grupa Kino Polska to jedna z wiodących grup medialnych w Polsce, z sukcesem działająca również na rynkach międzynarodowych. Grupa zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r. Głównym akcjonariuszem spółki jest SPI International BV posiadający 66 proc. akcji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu