Znana spółka święci triumfy. Odnotowała rekordową liczbę klientów

Agnieszka Kamińska
Opracowanie:
Zalando odnotowało silny pierwszy kwartał, przyspieszając wzrost i poprawiając rentowność, fot. mat. prasowe Zalando
Zalando odnotowało silny pierwszy kwartał, przyspieszając wzrost i poprawiając rentowność, fot. mat. prasowe Zalando mat. prasowe Zalando
Platforma sprzedażowa Zalando odnotowała świetne wyniki finansowe w pierwszym kwartale tego roku. Wartość sprzedaży brutto (GMV) zwiększyła się o 6,5%, osiągając poziom 3,5 miliarda euro, a przychody wzrosły o 7,9% do 2,4 miliarda euro.

Spis treści

Przychody Zalando wzrosły o 7,9% do 2,4 mld euro w porównaniu z 2,2 mld euro rok wcześniej, skorygowany EBIT wzrósł do 46,7 mln euro

Zalando odnotowało silny pierwszy kwartał, przyspieszając wzrost i poprawiając rentowność.

- Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku - przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu. Jednym z kluczowych filarów tej strategii jest wyróżnienie poprzez jakość — zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i całym procesie obsługi klienta. Równolegle intensyfikujemy działania mające na celu pogłębianie relacji z klientami, dbając o każdy aspekt ich doświadczeń. W tym kontekście ważnym krokiem jest wprowadzenie na polskim rynku programu lojalnościowego Zalando Plus. Polska jest dla nas jednym z priorytetowych rynków, dlatego cieszy mnie, że możemy nagradzać zaangażowanie naszych klientów dodatkowymi korzyściami i jeszcze lepiej odpowiadać na ich oczekiwania - powiedział Daniel Rogiński, dyrektor generalny na region Europy Środkowej i Wschodniej.

Przychody wzrosły o 7,9% do 2,4 mld euro w porównaniu z 2,2 mld euro rok wcześniej, co również było wspierane przez silne wyniki Zalando Marketing Services. GMV wzrosło o 6,5% do 3,5 mld euro. Skorygowany EBIT wzrósł do 46,7 mln euro zgodnie z oczekiwaniami rynku, co stanowi marżę 1,9% i wzrost o 0,7 punktu procentowego w porównaniu z 28,3 mln euro rok wcześniej.

- Wzrost w B2C przyspieszył dzięki udanej wyprzedaży pod koniec ub. sezonu, obiecującemu początkowi sezonu wiosenno-letniego, wspieranemu przez ciągłe wdrażanie naszego zaktualizowanego programu lojalnościowego Zalando Plus i nowy rekord aktywnych klientów. W B2B z przyjemnością obserwujemy kontynuację naszej dwucyfrowej trajektorii wzrostu, ponieważ pracujemy nad rozwojem naszej oferty ZEOS, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań logistycznych i oprogramowania w tym roku - powiedział współdyrektor generalny David Schroeder.

Liczba aktywnych klientów wzrosła do 52,4 miliona, o 2,9 miliona rok do roku, osiągając nowy rekord

W obszarze B2C przychody firmy wzrosły o 7,6%, a rentowność poprawiła się o 0,7 punktu procentowego do 1,9%. Liczba aktywnych klientów wzrosła do 52,4 miliona, o 2,9 miliona rok do roku, osiągając nowy rekord.

Zalando kontynuowało wdrażanie ulepszonego programu lojalnościowego Zalando Plus, który jest teraz dostępny na 13 rynkach, a ponad 15% klientów jest już zarejestrowanych. Ostateczną ambicją Zalando jest obsługa większości klientów za pomocą tego programu i zwiększenie ich średniej częstotliwości zamówień, a tym samym ich udziału w portfelu w ramach programu. Wczesne dane z pierwszych rynków wskazują na obiecujące postępy w realizacji tego celu - podała spółka w komunikacie.

Spółka oczekuje, że przychody wzrosną w tym roku o 4% do 9% w porównaniu z 2024 r., a skorygowany EBIT osiągnie poziom od 530 mln euro do 590 mln euro

W sektorze B2B przychody wzrosły o 11,6% do 240 mln euro. Skorygowany EBIT wyniósł 5,8 mln euro, przy stabilnej marży 2,4%.

Spółka potwierdziła swoje całoroczne prognozy na 2025 r., pomimo szybko zmieniającego się otoczenia geopolitycznego i makroekonomicznego. Oczekuje się, że zarówno GMV, jak i przychody wzrosną w tym roku o 4% do 9% w porównaniu z 2024 r., a skorygowany EBIT osiągnie poziom od 530 mln euro do 590 mln euro. Prognozy nie uwzględniają skutków planowanego przejęcia hamburskiej spółki About You.

Zalando to internetowa platforma sprzedażowa założona w 2008 r. w Berlnie. Działa w segmencie modowym i lifestylowm na 25 rynkach. Spółka opublikuje wyniki za drugi kwartał 2025 r. 6 sierpnia 2025 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu