Allegro rusza na podbój Europy Środkowej. Na celowniku Czechy, Słowacja i Węgry

Oliwia Marciszewska
Opracowanie:
Allegro, wiodąca platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła plany skoncentrowania się na rozwoju swoich usług w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Firma nie planuje na razie dalszej ekspansji, a jej celem jest osiągnięcie rentowności na tych rynkach w ciągu najbliższych kilku lat.
Allegro, wiodąca platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła plany skoncentrowania się na rozwoju swoich usług w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Firma nie planuje na razie dalszej ekspansji, a jej celem jest osiągnięcie rentowności na tych rynkach w ciągu najbliższych kilku lat. Allegro
Allegro, wiodąca platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła plany skoncentrowania się na rozwoju swoich usług w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Firma nie planuje na razie dalszej ekspansji, a jej celem jest osiągnięcie rentowności na tych rynkach w ciągu najbliższych kilku lat. Jonathan Eastick, dyrektor finansowy Allegro, podkreślił, że każda z tych wersji językowych platformy ma osiągnąć próg rentowności w ciągu czterech lat od uruchomienia.

Spis treści

Strategia rozwoju firmy Allegro

Allegro, będące częścią funduszy Cinven, Permira i Mid Europa od października 2016 roku, zadebiutowało na warszawskiej giełdzie w 2020 roku. Przedsiębiorstwo należy do indeksu WIG20, co podkreśla jego znaczenie na polskim rynku kapitałowym. Skupienie się na rynkach Czech, Słowacji i Węgier jest strategicznym krokiem w kierunku dalszego rozwoju i umocnienia pozycji Allegro w regionie.

Decyzja o skoncentrowaniu się na tych trzech krajach wynika z potencjału wzrostu, jaki oferują ich rynki. Firma zakłada, że osiągnięcie na nich rentowności w ciągu czterech lat jest celem realistycznym, biorąc pod uwagę dotychczasowe sukcesy i doświadczenie w branży sprzedaży internetowej. W Czechach próg rentowności ma zostać przekroczony w 2027 roku, natomiast na Słowacji i Węgrzech - w 2028.

Platforma Allegro w kontekście globalnym

Allegro, jako lider na polskim rynku sprzedaży internetowej, ma ambitne plany rozwoju w Europie Środkowej. Skupienie się na Czechach, Słowacji i Węgrzech jest częścią szerszej strategii, która ma na celu umocnienie pozycji firmy jako wiodącej platformy handlowej w regionie.

Decyzja o niepodejmowaniu ekspansji na nowe rynki w najbliższym czasie pozwala Allegro skoncentrować się na maksymalizacji potencjału wzrostu w wybranych krajach. Firma zamierza wykorzystać swoje doświadczenie i zasoby, aby osiągnąć sukces na tych rynkach, co w dłuższej perspektywie może przyczynić się do dalszego rozwoju i ekspansji na inne rynki w przyszłości.

Źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu