Polski lider chce zrewolucjonizować handel. Liczba sklepów ma przekroczyć 1000

Barbara Wesoła
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Grupa LPP rozwija markę Sinsay w mniejszych miejscowościach, odpowiadając na zmieniające się nawyki zakupowe Polaków. O strategii ekspansji, rozwoju sprzedaży online i nowym asortymencie opowiada Przemysław Mitraszewski, pełnomocnik zarządu LPP.

Spis treści

Sinsay przybliża produkty do klientów

Grupa LPP koncentruje rozwój marki Sinsay na miejscowościach poniżej 10 tys. mieszkańców.

Chcemy trochę zrewolucjonizować handel w tych mniejszych miastach. Klient nie musi już jechać do dużej galerii handlowej, by kupić markowy produkt – marka przychodzi do niego – mówi Przemysław Mitraszewski, pełnomocnik zarządu LPP.

Firma od kilku lat testowała nowy model rozwoju, a pandemia utwierdziła ją w przekonaniu, że zmiany na rynku są trwałe. – „Nowy koncept testowaliśmy od 2019 roku, a teraz rozpoczynamy jego masową realizację” – dodaje Mitraszewski. Docelowo liczba sklepów Sinsay w Polsce ma przekroczyć tysiąc w najbliższych latach.

Omnichannel napędza sprzedaż

Obecnie sprzedaż w sklepach stacjonarnych odpowiada za lekko ponad 70% przychodów Sinsay, a reszta przypada na e-commerce. Oba kanały wzajemnie się wspierają.

Jeśli klient zamówi coś online i odbierze przesyłkę w salonie, często przy okazji dokupuje kolejne produkty. Z drugiej strony, osoby, które odwiedzają sklep, są zachęcane do instalacji aplikacji i późniejszych zakupów internetowych – tłumaczy Mitraszewski.

Trend wzrostu sprzedaży online wpisuje się w szersze zmiany demograficzne i technologiczne. Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie rośnie, choć nadal dominuje w dużych ośrodkach miejskich. W mniejszych miejscowościach sklepy stacjonarne pozostają kluczowe, ale rośnie zainteresowanie zakupami online, jeśli czynnikiem motywującym jest cena.

Solidne wyniki i poszerzenie asortymentu

W IV kwartale roku obrotowego 2024/25 Grupa LPP osiągnęła 5,67 mld zł przychodów i 448 mln zł zysku netto jednostki dominującej. Choć wyniki były nieco niższe od prognoz analityków, firma utrzymuje stabilną pozycję rynkową.

Sinsay nie tylko zwiększa zasięg, ale także zmienia ofertę.

Już połowa naszego asortymentu to produkty inne niż odzież. W przyszłości spokojnie trzy czwarte naszej oferty będą stanowić artykuły wyposażenia wnętrz, produkty dla zwierząt i sportowe – zapowiada Mitraszewski.

Sklepy internetowe oferują szerszy wybór niż stacjonarne salony, których przeciętna powierzchnia wynosi około 800 m².

Strategia rozwoju Sinsay pokazuje, jak polska marka potrafi dostosować się do zmieniających się realiów rynku i oczekiwań konsumentów, także tych z mniejszych ośrodków.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu