Spis treści
Milion osób w programie szkoleniowym Microsoftu
Microsoft Polska realizuje ambitny program edukacyjny, którego celem jest przeszkolenie miliona Polaków w zakresie kompetencji cyfrowych i sztucznej inteligencji do końca 2025 roku.
Realizujemy te działania przez partnerów, lokalne NGO-sy i stowarzyszenia. Widzimy setki tysięcy osób już w procesie, ale czas do końca roku tyka – mówi Łukasz Foks, dyrektor ds. kompetencji AI w Microsoft Polska, w rozmowie ze Strefą Biznesu.
Najważniejszym adresatem programu są małe i średnie przedsiębiorstwa, które zatrudniają około 10 milionów osób w Polsce.
Sztuczna inteligencja w codziennym biznesie
Jak przekonać przedsiębiorców do nowych technologii? Wyjaśniać wyzwania związane ze sztuczną inteligencją i pokazywać zalety.
To technologia, która pomaga zamykać listę zadań szybciej i automatyzować powtarzalne czynności – tłumaczy Foks.
Microsoft stawia na praktyczne scenariusze: tworzenie dokumentów, prezentacji, arkuszy kalkulacyjnych czy prostych chatbotów bez konieczności programowania. – „Chcemy dać ludziom nowe supermoce: tworzyć asystentów dla klientów bez pisania linii kodu” – podkreśla ekspert.
Kiedy firma ma obawy
Nie wszystkie firmy równie entuzjastycznie reagują na zmiany. Łukasz Foks podkreśla jednak, że obawy są dobre, bo zmuszają do refleksji, pozwalają lepiej przygotowywać działania promocyjne i edukacyjne. Zauważa, że ważne jest, aby uczyć odpowiedzialnego korzystania z AI.
AI szansą dla mniejszych firm
Nowe technologie pozwalają małym firmom konkurować z większymi graczami – zarówno poprzez automatyzację pracy, jak i dostęp do nowych kanałów sprzedaży.
Świat cyfrowy otwiera nas na nowe grupy klientów i dystrybucji. Małe kancelarie prawne, sklepy, hurtownie – każdy może znaleźć sposób na wdrożenie AI odpowiedzialnie i z korzyścią dla biznesu – mówi Łukasz Foks.
Program Microsoftu ma pomóc polskim firmom nie tylko nadążać za technologicznymi zmianami, ale przede wszystkim wykorzystywać je na swoją korzyść.