Badanie: ponad połowa Polaków chce korzystać z specjalnych zniżek podczas zakupów

PAP
Dane z badania wskazują również, że 40% konsumentów chętnie podzieli się swoimi danymi osobowymi z detalistami w zamian za korzyści, takie jak zniżki czy specjalne oferty.
Dane z badania wskazują również, że 40% konsumentów chętnie podzieli się swoimi danymi osobowymi z detalistami w zamian za korzyści, takie jak zniżki czy specjalne oferty. fot. Mind Studio
Ponad połowa konsumentów w Polsce wyraża zainteresowanie korzystaniem z personalizowanych zniżek i ofert specjalnych podczas zakupów, jak wynika z raportu Adyen Retail. Raport dodatkowo wskazuje, że 40% respondentów jest gotowych podzielić się swoimi danymi z detalistami w zamian za dostęp do specjalnych promocji.

Spis treści

Analiza pokazuje, że 65% polskich konsumentów liczy na większą liczbę spersonalizowanych rabatów od swoich ulubionych sprzedawców detalicznych. Tymczasem 61% uważa, że sprzedawcy powinni ulepszyć swoje programy lojalnościowe i nagradzania klientów.

Zniżki czy specjalne oferty?

Dane z badania wskazują również, że 40% konsumentów chętnie podzieli się swoimi danymi osobowymi z detalistami w zamian za korzyści, takie jak zniżki czy specjalne oferty. Co więcej, 67% ankietowanych jest skłonnych pobrać aplikację sprzedawcy, by uzyskać dostęp do lepszych nagród lojalnościowych.

Najpopularniejszą formą realizacji programów lojalnościowych jest obecnie ich integracja z systemami płatności – taką metodę stosuje 28% przedsiębiorstw. Na kolejnych miejscach znajdują się ekskluzywne oferty i wydarzenia dla najbardziej wartościowych klientów (20%) oraz aplikacje lojalnościowe (14%).

Spersonalizowane produkty, rabaty i usługi

Raport ujawnia, że jedynie 25% firm twierdzi, iż zna swoich klientów na tyle dobrze, by móc oferować im spersonalizowane produkty, rabaty i usługi. Wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw jest brak danych o zachowaniach konsumentów (19%) oraz brak odpowiedniej infrastruktury technologicznej (22%), co utrudnia skuteczną personalizację na szeroką skalę.

Z badania wynika również, że 50% konsumentów rezygnuje z zakupów online, jeśli nie ma możliwości zapłaty preferowaną metodą. To skłoniło najbardziej innowacyjne firmy do traktowania płatności jako strategicznego elementu, który może znacząco poprawić doświadczenie klientów i zwiększyć przychody.

Badanie Adyen Retail Report 2024 zostało przeprowadzone w dniach od 15 stycznia do 1 lutego bieżącego roku, obejmując 38 tys. konsumentów i 13 tys. przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów, w tym 1000 konsumentów i 500 przedsiębiorstw z Polski.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu