Branża hotelarska odżyła. Te obiekty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem

Oliwia Marciszewska
Opracowanie:
Lutowe ferie zimowe przyniosły ożywienie w branży hotelowej w Polsce, jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego (IGHP).
Lutowe ferie zimowe przyniosły ożywienie w branży hotelowej w Polsce, jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego (IGHP). Łukasz Bobek
Lutowe ferie zimowe przyniosły ożywienie w branży hotelowej w Polsce, jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego (IGHP). "Lutowe wyniki w hotelach były dobre - lepsze niż w styczniu i wyższe niż rok temu o tej porze. Dane z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego wskazują, że dzięki trwającym feriom obiekty wypoczynkowe cieszyły się większym zainteresowaniem niż miesiąc wcześniej. Hotele biznesowe również zanotowały wzrost - ich obłożenie wzrosło o kilkanaście punktów procentowych" – podano w omówieniu ankiety.

Spis treści

Wzrost frekwencji w hotelach

W 53 proc. hoteli frekwencja wzrosła w porównaniu z lutym 2024 roku, z czego 21 proc. obiektów zanotowało wzrost do 5 punktów procentowych. Z kolei 32 proc. hoteli odnotowało spadek obłożenia w stosunku do lutego ubiegłego roku, przy czym najliczniejszą grupę stanowiły obiekty z obniżeniem do 5 punktów procentowych (15 proc.). Dodatkowo, 15 proc. hoteli utrzymało wyniki na poziomie z zeszłego roku.

Prognozy na marzec

IGHP informuje, że dane dotyczące rezerwacji na marzec wskazują na ożywienie w hotelach biznesowych, przy jednoczesnym spadku w obiektach wypoczynkowych.

– Jest to oczywiście spowodowane kalendarzem, tj. końcem ferii zimowych i początkiem powrotu biznesu do hoteli. Dla całej grupy ankietowanych obiektów dokładnie jedna trzecia hoteli wskazuje aktualną (stan na koniec lutego) frekwencję poniżej 30 proc. Obłożenie powyżej 50 proc. posiada 29 proc. Duży udział 39 proc. stanowią obiekty "środka" z frekwencją w zakresie 30-50 proc. W hotelach biznesowych 38 proc. nie przekracza frekwencji 30 proc., a powyżej 50 proc. wskazuje dokładnie jedna czwarta. Wskaźniki aktualnego obłożenia dla obiektów wypoczynkowych to 35 proc. z frekwencją poniżej 30 proc. i 17 proc. z obłożeniem powyżej 50 proc. – czytamy.

Ankieta IGHP została przeprowadzona online w dniach 3-7 marca 2025 roku i objęła 150 hoteli zlokalizowanych we wszystkich województwach.

Źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu