Co czwarty rejestrowany samochód w Polsce należy dla klasy premium

Maciej Badowski
Opracowanie:
Jak wynika z danych za wrzesień, sprzedaż aut premium wzrosła o 17 proc. r/r. Żadna marka premium z czołowej 15-tki nie odnotowała w tym roku spadku liczby rejestracji.
Jak wynika z danych za wrzesień, sprzedaż aut premium wzrosła o 17 proc. r/r. Żadna marka premium z czołowej 15-tki nie odnotowała w tym roku spadku liczby rejestracji. Karina Trojok/ Polska Press
Polski rynek motoryzacyjny odnotowuje znaczący wzrost popularności samochodów premium. Obecnie, co czwarty nowy samochód zarejestrowany w Polsce należy do tego luksusowego segmentu, z ponad 100 tys. takich pojazdów dodanych w ciągu roku. Wśród 15 najchętniej wybieranych marek, 4 reprezentują klasę premium.

Wzrost rejestracji nowych pojazdów

Pierwsze trzy kwartały bieżącego roku przyniosły prawie 400 tys. nowych rejestracji samochodów osobowych, co, jak podaje platforma Automarket.pl, oznacza wzrost o niemal 14 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Wrzesień okazał się szczególnie dobrym miesiącem dla branży, z ponad 41 tys. nowych rejestracji, co jest najlepszym wynikiem wrześniowym od niemal dwóch dekad.

Analiza danych za wrzesień ujawnia, że sprzedaż samochodów klasy premium wzrosła o 17 proc. w stosunku rocznym, podczas gdy samochody z niższych segmentów cenowych odnotowały wzrost na poziomie 3 proc. Tym samym, od początku roku dynamika sprzedaży w segmencie premium była dwukrotnie wyższa niż w segmencie ekonomicznym. Wśród 15 najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Polsce, Mercedes, Audi, BMW i Lexus zaliczane są do klasy premium, przy czym Lexus odnotował największy wzrost rejestracji, o 54,2 proc. rok do roku.

Ceny aut premium

Średnia cena samochodu premium oferowanego na Automarket.pl wynosiła 222 tys. zł netto. Klienci platformy równie często decydują się na finansowanie zakupu poprzez leasing, jak i najem długoterminowy. W przypadku samochodów z niższych segmentów, blisko 60 proc. klientów wybiera najem długoterminowy. Rok ten przyniósł także rekordową sprzedaż - przez platformę sprzedano Mercedesa Maybacha S580 za kwotę bliską 1 mln zł, co jest prawdopodobnie najwyższą wartością zdalnej sprzedaży pojazdu w Polsce.

Z roku na rok przybywa zamożnych klientów, którzy oczekują, że ich pojazdy będą nie tylko luksusowe, ale również wyposażone w szereg innowacyjnych technologii. Jak zauważa Tomasz Otto z Automarket.pl, to właśnie samochody premium oferują takie rozwiązania jak reflektory laserowe, możliwość półautonomicznej jazdy, automatyczne parkowanie, fotele z funkcją masażu i wentylacji, sterowanie gestami czy wyświetlanie informacji z rozszerzoną rzeczywistością na przedniej szybie. Nie bez znaczenia jest również jakość wykonania i wykończenia wnętrza szlachetnymi materiałami.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

źródło: PAP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu