Jak zauważył czytelnik magazynu "Pro-Test", jeszcze kilka lat temu opakowanie Ptasiego Mleczka miało pojemność 450 g, aby potem zmniejszyć się do 420 g. Dziś zawartość pudełka wedlowskiego przysmaku waży tylko… 380 g.
Zmiany te na pierwszy rzut oka trudno dostrzec. Zauważą je dopiero najdociekliwsi konsumenci, którzy sprawdzą, jaka pojemność jest podana na opakowaniu i dodatkowo porównają ją z tą z pudełka będącego dawniej w sprzedaży. Takie stopniowe, niemal niezauważalne dla konsumentów, zmniejszanie zawartości opakowania, towarzyszące niewielkim zmianom jego wyglądu, to jeden z przykładów cięcia kosztów przez producentów. Cena jednak pozostaje bez zmian - twierdzi Fundacja Pro-Test.
Ptasie Mleczko to kolejny produkt, który – podobnie jak ponad 20 innych, które fundacja przedstawia w akcji Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom – może wprowadzać konsumentów w błąd: kupujący może na pierwszy rzut oka odnieść wrażenie, że płaci za tą samą ilość Ptasiego Mleczka, do której się przyzwyczaił.
Źródło: Fundacja Pro-Test