Co czwarty pracownik otrzymywał ponad 7650 zł brutto miesięcznie. Zarobki osób zatrudnionych w obszarze PR kształtowały się natomiast na poziomie 3500 zł, płace 25% z nich przekroczyły 5305 zł.
Niezależnie od szczebla zarządzania, wyższe wynagrodzenia otrzymywali pracownicy działów marketingu. Mediana płac kierowników odpowiedzialnych za ten obszar wyniosła 7282 zł i była o 32% wyższa od tej zaobserwowanej u pracowników pełniących podobne funkcje w obszarze public relations (5530 zł). Na szczeblu specjalistów różnica ta wyniosła 18%.
Istotne dysproporcje w zarobkach pracowników działów marketingu występowały pomiędzy poszczególnymi regionami Polski. Najwyższą medianę wynagrodzeń odnotowano w województwie mazowieckim. Ukształtowała się ona na poziomie 6260 zł i była o blisko 96% wyższa od tej zaobserwowanej na Lubelszczyźnie (3200 zł).
Jak kształtowały się zarobki zatrudnionych w działach marketingu w firmach różnej wielkości? Mediana płac pracowników szeregowych w małych przedsiębiorstwach wyniosła w 2011 roku 2500 zł. Była ona zatem o prawie 30% niższa niż ta odnotowana u tej samej grupy zatrudnionych w dużych organizacjach (3500 zł). Jeszcze większe dysproporcje miały miejsce na wyższych szczeblach zarządzania. Kierownicy w małych firmach otrzymywali wynagrodzenia rzędu 5410 zł, podczas gdy ich odpowiednicy w największych przedsiębiorstwach – płace o ponad 4000 zł wyższe (9500 zł).
Wynagrodzenia kierowników ds. marketingu kształtowały się na poziomie 7850 zł brutto. Kierownicy ds. PR otrzymywali o 2350 zł mniej. Specjaliści ds. PR zarabiali 3815 zł, specjaliści ds. marketingu – 4000 zł.
