Spis treści
Kto może skorzystać z odroczenia spłaty kredytu?
Odroczenie spłaty kredytu przez ING Bank Śląski obejmuje kredyty konsumenckie, hipoteczne oraz firmowe, a także leasing i faktoring. Z tej formy wsparcia mogą skorzystać osoby oraz firmy, które poniosły straty majątkowe, utraciły pracę lub główne źródło dochodu w wyniku powodzi lub jej bezpośrednich skutków.
Poszkodowani klienci muszą spełnić określone warunki, by móc ubiegać się o odroczenie. Dla klientów indywidualnych opóźnienie w spłacie kapitału lub odsetek nie może przekraczać 30 dni na dzień 31 sierpnia 2024 roku. W przypadku firm i rolników ten termin odnosi się do 31 sierpnia lub do dnia złożenia wniosku.
Warunki dla firm i rolników
Firmy oraz rolnicy, aby skorzystać z moratorium, muszą spełniać dodatkowe warunki. Dla średnich przedsiębiorstw wymagane jest przejściowe pogorszenie sytuacji finansowej w wyniku powodzi oraz posiadanie zdolności kredytowej na koniec 2023 roku. Istotne jest również, by nie złożono wobec nich wniosku o upadłość ani postępowania restrukturyzacyjnego.
Ponadto, firmy muszą wykazać, że nie toczy się wobec nich postępowanie dotyczące likwidacji przedsiębiorstwa lub egzekucyjne. Takie rozwiązania mają na celu wsparcie firm dotkniętych przez żywioł, które wciąż posiadają potencjał do odbudowy swojej działalności.
Jak złożyć wniosek o odroczenie spłaty?
Wnioski o odroczenie spłaty kredytów można składać za pośrednictwem kanałów zdalnych, co oznacza, że klienci nie muszą odwiedzać oddziału banku. Dzięki temu proces jest prosty i wygodny, a klienci nie ponoszą dodatkowych kosztów związanych z realizacją wniosku. ING Bank Śląski zapewnia, że cały proces jest maksymalnie uproszczony, aby umożliwić szybkie uzyskanie wsparcia.
Wnioski można składać do końca 2024 roku.
Dla klientów korzystających z leasingu możliwe jest odroczenie spłaty kapitałowej części raty leasingowej, co może znacząco odciążyć budżet w trudnym okresie. W przypadku faktoringu można odroczyć spłatę należności wobec banku.
Zasady wydłużenia okresu finansowania
Klienci, którzy zdecydują się na skorzystanie z moratorium, mogą liczyć na wydłużenie okresu finansowania. Dzięki temu bank stara się zapobiec nadmiernemu wzrostowi miesięcznych obciążeń, które mogłyby wynikać z naliczania odsetek za okres odroczenia.
Dodatkowo, podmioty korzystające z produktów odnawialnych, które nie spełniają standardowych warunków odnowienia do końca 2024 roku, mają możliwość złożenia wniosku o przesunięcie daty zapadalności zobowiązania o maksymalnie trzy miesiące. To rozwiązanie pozwala na elastyczne dostosowanie warunków spłaty do bieżącej sytuacji finansowej klienta.
Specjalne warunki dla klientów leasingowych
ING Lease wstrzymał pobieranie opłat leasingowych za przedmioty, które uległy uszkodzeniu podczas powodzi, aż do decyzji o wypłacie odszkodowania – poinformował rzecznik prasowy ING Lease.
To wsparcie ma na celu odciążenie przedsiębiorców, którzy stracili narzędzia pracy i środki transportu w wyniku zniszczeń. Zawieszenie opłat leasingowych do czasu wypłaty odszkodowania daje możliwość skoncentrowania się na odbudowie biznesu, bez dodatkowego obciążenia finansowego.
Zawieszenie opłat dla firm z terenów objętych klęską
ING podjął decyzję o zawieszeniu weryfikacji warunku aktywności na Kontach Direct dla Firm. To oznacza, że wszyscy klienci, którzy posiadają Konto Direct dla Firm i mają siedzibę na terenach objętych stanem klęski żywiołowej, nie będą ponosić opłat za prowadzenie rachunku i przelewy krajowe PLN i SEPA przez trzy miesiące, tj. w okresie od 1 września do końca listopada 2024 r. – podkreślił przedstawiciel banku.
Decyzja ta ma na celu wsparcie firm, które znalazły się w trudnej sytuacji na skutek klęski żywiołowej. Dzięki zniesieniu opłat przez trzy miesiące, przedsiębiorstwa mają szansę na złagodzenie skutków finansowych katastrofy.
Współpraca banków i nauki z pandemii
Wprowadzone przez ING Bank Śląski moratorium pozaustawowe to wynik współpracy banków, oparty na doświadczeniach z okresu pandemii COVID-19. Program ten ma na celu zapewnienie elastyczności i wsparcia dla tych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji, nie tylko poprzez odroczenie płatności, ale również dostosowanie warunków spłaty do bieżących możliwości finansowych klientów.
Moratorium, bazując na wcześniejszych doświadczeniach, ma na celu jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby tych, którzy ucierpieli w wyniku powodzi. Dzięki temu sektor bankowy pokazuje, że potrafi reagować na zmieniające się okoliczności i wsparcie osób oraz firm w potrzebie.
Źródło: ING
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
