Spis treści
Rekordowe przychody i wolumen przesyłek
InPost odnotowała w 2024 roku rekordowy wzrost przychodów, które wyniosły 10,9 mld zł, co stanowi wzrost o 23,5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Skorygowana EBITDA wzrosła o 33,5 proc., osiągając poziom 3,6 mld zł. Te imponujące wyniki są efektem dynamicznego rozwoju i umacniania pozycji lidera na rynku e-commerce.
Wolumen przesyłek InPost w 2024 roku wyniósł 1,1 mld, co oznacza wzrost o 22 proc. w porównaniu do 2023 roku.
Ekspansja sieci logistycznej
InPost kontynuuje dynamiczną ekspansję swojej sieci logistycznej w Europie. W 2024 roku zainstalowano ponad 11 500 nowych maszyn Paczkomat®, co stanowi wzrost o 32 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Dzięki temu InPost umocnił swoją pozycję lidera w Polsce oraz stał się numerem jeden pod względem liczby maszyn we Francji i Wielkiej Brytanii.
Na rynkach europejskich, na których Grupa InPost jest obecna, firma zajmuje już trzecie miejsce wśród dostawców e-commerce B2C. Priorytetem Grupy jest koncentrowanie się na potrzebach klientów, co przekłada się na wysokie standardy obsługi konsumentów e-commerce. Dzięki temu marka InPost zdobywa najwyższy NPS na rynku.
Wkład w polską gospodarkę
InPost, jako polska firma, odgrywa istotną rolę w polskiej gospodarce. W 2024 roku firma odprowadziła rekordowy podatek CIT w wysokości 380 mln zł, co stanowi znaczący wkład do polskiego budżetu. Już za 2023 rok podatek płacony przez Grupę w Polsce był rekordowy i wyniósł 270 mln zł – dwu i półkrotnie więcej niż cała konkurencja razem wzięta.
– Nie zapominamy, że jesteśmy polską firmą i jako taka mamy polskie obowiązki, w tym także podatkowe. Od lat wpłacamy do polskiego budżetu podatek CIT na rekordowym poziomie. Za 2023 rok podatek odprowadzony przez InPost w Polsce był aż dwu i półkrotnie większy niż podatki całej konkurencji razem wziętej. Natomiast za rok ubiegły pobiliśmy wszelkie rekordy i nasz podatek, który zasilił polski budżet, wyniósł 380 mln zł – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPostu.
Wizja i cele strategiczne
InPost konsekwentnie realizuje swoją wizję i cele strategiczne, które są dobrze dopasowane zarówno do potrzeb klientów, jak i sprzedawców. Firma koncentruje się na innowacyjności, jakości oraz potrzebach użytkowników, co pozwala na osiąganie nowych kamieni milowych i stanowi bazę dla przyszłych sukcesów.
– W ubiegłym roku po raz kolejny rośliśmy szybciej niż rynki e-commerce, na których jesteśmy obecni – a tym samym zwiększyliśmy nasz udział we wszystkich kluczowych krajach. Ubiegłoroczny peak ponownie udowodnił, że InPost jest niezawodnym i najbardziej preferowanym partnerem zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. W 2024 roku InPost odnotowała nowy rekord, dostarczając ponad 1,1 miliarda przesyłek – to wzrost o 22 proc. w porównaniu do 2023 roku – wskazał.
O InPost
InPost to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce.
Grupa InPost na koniec 2024 roku dysponowała ponad 82 000 punktami out-of-home, w tym prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek. Właścicielem InPostu jest Integer.pl, której prezesem jest RafałBrzoska.
