Spis treści
Jak podało w zeszłym roku PKP Intercity „w każdym miesiącu 2023 r. do pociągów wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik przewoźnik zanotował w lipcu, kiedy to z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, kiedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało aż 254 tys. pasażerów”.
Jak zwrócić bilet kupiony przez internet?
Kupując bilet przez stronę internetową PKP, możemy to zrobić zarówno jako użytkownik zalogowany, ale również jako gość. W pierwszym przypadku wystarczy zalogować się na swoje konto i odnaleźć bilet, który chcemy zwrócić. Wystarczy kliknąć „Rezygnuj” i potwierdzić wybór.
W przypadku zakupu biletu, jako klient niezarejestrowany, wystarczy wejść na swój e-mail, gdzie dostaliśmy potwierdzenie zakupu oraz bilet w formacie pdf. W treści maila jest tabelka, należy kliknąć opcję „Zarządzaj biletem”, tam pojawi się opcja rezygnacji. Trzeba będzie podać adres e-mail oraz nr pociągu. Potwierdzamy swój wybór.
Zwrot biletu kupionego stacjonarnie
Jeśli bilet kupiliśmy stacjonarnie i dostaliśmy go w formie papierowej, zwrot jest możliwy wyłącznie w formie stacjonarnej. Należy udać się do kasy PKP, nie musi to być jednak ta sama kasa, w której bilet został kupiony, a dowolna kasa PKP Intercity.
Czy stacjonarnie można zwrócić bilet, który kupiliśmy przez internet? Jest to możliwe, ale wymaga od nas trochę więcej wysiłku. Przede wszystkim zwrot takiego biletu jest możliwy tylko w niektórych kasach, ich listę można znaleźć na stronie PKP Intercity. Nie wystarczy też pokazać bilet, trzeba napisać wniosek o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet kupiony online.
Jaka jest kwota zwrotu i czas oczekiwania?
W przypadku zwrotu biletu na stronie internetowej, jako zarejestrowany klient, PKP ma na zwrot pieniędzy 30 dni. Tak samo wygląda to w przypadku zakupu biletu, jako użytkownik niezarejestrowany, ale pieniądze zazwyczaj wracają na konto w ciągu doby.
Biznes

Należy jednak pamiętać i mieć to na uwadze, że nie otrzymamy pełnej kwoty biletu. PKP potrąca 15 procent wartości biletu. Można go zwrócić maksymalnie do 5 minut przed planowanym odjazdem pociągu.
Jeśli nie chcemy rezygnować z wyjazdu, ale zmieniły nam się plany, istnieje też opcja zmiany dnia i godziny. Jest to o tyle korzystne, że w takim przypadku nie tracimy pieniędzy, ponieważ żadna kwota nie jest potrącana.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!