Jednak nie jedziesz? Bilet PKP można zwrócić, ale nie odzyskasz wszystkich pieniędzy. Ile trzeba czekać?

Justyna Madan
Justyna Madan
Zmiana planów wakacyjnych? Tak zwrócisz bilety PKP Intercity. Nie odzyskasz pełnej kwoty
Zmiana planów wakacyjnych? Tak zwrócisz bilety PKP Intercity. Nie odzyskasz pełnej kwoty Łukasz Kaczanowski/Polska Press
Wakacje to czas, kiedy podróżujemy więcej, również pociągiem. W 2023 roku najwięcej osób skorzystało z kolei w lipcu, w tym miesiącu pociągiem jechało aż 7,1 miliona podróżnych. Bilety opłaca się kupić wcześniej, bo można trafić na bardzo korzystne promocje. Czasem jednak okazuje się, że pomimo planów nie możemy jechać. Jak zwrócić bilet? I czy na zwrot pieniędzy długo się czeka?

Spis treści

Jak podało w zeszłym roku PKP Intercity „w każdym miesiącu 2023 r. do pociągów wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik przewoźnik zanotował w lipcu, kiedy to z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, kiedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało aż 254 tys. pasażerów”.

Jak zwrócić bilet kupiony przez internet?

Kupując bilet przez stronę internetową PKP, możemy to zrobić zarówno jako użytkownik zalogowany, ale również jako gość. W pierwszym przypadku wystarczy zalogować się na swoje konto i odnaleźć bilet, który chcemy zwrócić. Wystarczy kliknąć „Rezygnuj” i potwierdzić wybór.

W przypadku zakupu biletu, jako klient niezarejestrowany, wystarczy wejść na swój e-mail, gdzie dostaliśmy potwierdzenie zakupu oraz bilet w formacie pdf. W treści maila jest tabelka, należy kliknąć opcję „Zarządzaj biletem”, tam pojawi się opcja rezygnacji. Trzeba będzie podać adres e-mail oraz nr pociągu. Potwierdzamy swój wybór.

Zwrot biletu kupionego stacjonarnie

Jeśli bilet kupiliśmy stacjonarnie i dostaliśmy go w formie papierowej, zwrot jest możliwy wyłącznie w formie stacjonarnej. Należy udać się do kasy PKP, nie musi to być jednak ta sama kasa, w której bilet został kupiony, a dowolna kasa PKP Intercity.

Czy stacjonarnie można zwrócić bilet, który kupiliśmy przez internet? Jest to możliwe, ale wymaga od nas trochę więcej wysiłku. Przede wszystkim zwrot takiego biletu jest możliwy tylko w niektórych kasach, ich listę można znaleźć na stronie PKP Intercity. Nie wystarczy też pokazać bilet, trzeba napisać wniosek o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet kupiony online.

Jaka jest kwota zwrotu i czas oczekiwania?

W przypadku zwrotu biletu na stronie internetowej, jako zarejestrowany klient, PKP ma na zwrot pieniędzy 30 dni. Tak samo wygląda to w przypadku zakupu biletu, jako użytkownik niezarejestrowany, ale pieniądze zazwyczaj wracają na konto w ciągu doby.

Należy jednak pamiętać i mieć to na uwadze, że nie otrzymamy pełnej kwoty biletu. PKP potrąca 15 procent wartości biletu. Można go zwrócić maksymalnie do 5 minut przed planowanym odjazdem pociągu.

Jeśli nie chcemy rezygnować z wyjazdu, ale zmieniły nam się plany, istnieje też opcja zmiany dnia i godziny. Jest to o tyle korzystne, że w takim przypadku nie tracimy pieniędzy, ponieważ żadna kwota nie jest potrącana.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Ceny złota na nowym, historycznym poziomie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu