Koncert Taylor Swift w Warszawie. Eksperci szacują, że turyści w związku z wydarzeniem mogą wydać nawet 190 mln zł. „Ceny pójdą w górę"

Maciej Badowski
Opracowanie:
Wideo
od 7 lat
Sierpniowe koncerty Taylor Swift mają przynieść Warszawie znaczące korzyści finansowe. Marek Traczyk z Warszawskiej Izby Gospodarczej szacuje, że dochody generowane przez turystów mogą sięgnąć około 190 milionów złotych. Nie tylko sektor hotelarski i gastronomiczny skorzysta na tym wydarzeniu.

Spis treści

Taylor Swift na polskiej scenie

W pierwszych dniach sierpnia stolica Polski będzie gospodarzem trzech koncertów amerykańskiej gwiazdy popu, Taylor Swift. To wyjątkowe wydarzenie przyciągnie do Warszawy tłumy fanów, zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Eksperci przewidują, że przybycie tak znanej artystki będzie miało pozytywny wpływ na lokalną gospodarkę, przynosząc znaczące zyski, szczególnie w sektorze usługowym.

„Swiftonomics". Fenomen ekonomiczny

W dniach 1, 2 i 3 sierpnia br. w Warszawie odbędą się koncerty amerykańskiej gwiazdy Taylor Swift. Zjawisko ekonomiczne związane z koncertami Taylor Swift, określane mianem „Swiftonomics", zostało już zaobserwowane w innych miastach, na przykład w Londynie, gdzie oczekiwano, że dochody związane z jej występami mogą wynieść 1 miliard funtów.

Marek Traczyk z Warszawskiej Izby Gospodarczej podaje, że każdy turysta przyjeżdżający na tego typu wydarzenia wydaje średnio około 1000 euro. Biorąc pod uwagę, że 25 proc. publiczności może przybyć spoza Warszawy i Polski, a na koncertach spodziewanych jest około 60 tysięcy osób, łączna suma wydatków może osiągnąć poziom 45 milionów euro, czyli około 190 milionów złotych.

Noclegi i gastronomia na pierwszym planie

Już teraz widać, że hotele i hostele w pobliżu miejsca koncertu, jakim jest Stadion Narodowy, nie mają wolnych miejsc. Ceny za noclegi mogą wzrosnąć nawet pięciokrotnie w porównaniu do standardowych stawek. Podobnie restauracje, zwłaszcza te oferujące polską kuchnię, mogą liczyć na zwiększone zainteresowanie ze strony zagranicznych gości. Jacek Czauderna, prezes Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej, zauważa, że jest to doskonała okazja do promocji lokalnej kuchni.

Warto zwrócić uwagę na sugestię Andrzeja Tucholskiego, psychologa biznesu, który podkreśla, że restauratorzy mogą dodatkowo skorzystać na koncertach, oferując dania i napoje nawiązujące do twórczości Taylor Swift. Takie kreatywne podejście może przyciągnąć więcej fanów artystki, zwiększając obroty lokali gastronomicznych.

Koncerty Taylor Swift w Warszawie to nie tylko wielkie wydarzenie muzyczne, ale także impuls ekonomiczny dla miasta. Oczekuje się, że wpłyną one pozytywnie na różnorodne sektory gospodarki, od hotelarstwa, przez gastronomię, aż po handel detaliczny.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

źródło: PAP

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu