W najnowszym wydaniu The Global Retail Theft Barometr opublikowanym przez firmę Checkpoint, czytamy, że do powstawania strat nieznanych w polskich obiektach handlowych aż w 33,3 proc. przyczyniają się nieuczciwi pracownicy.
- Zatem co trzecie zdarzenie generujące braki w sieciach retail polega na kradzieży mienia przez osoby, które treścią regulaminów pracy, tak naprawdę są zobowiązane do jego ochrony - wyjaśnia na łamach Biuletynu PIH Adam Suliga, ekspert Polskiej Izby Handlu w dziedzinie bezpieczeństwa.
CZYTAJ TEŻ: - Na trzeźwo bałbym się kraść. To dlatego tyle piję - mówi Rafał, 36-latek z Bydgoszczy
Według Biuletynu PIH, problem ten dotyczy 22 proc. stwierdzonych nieprawidłowości, co oznacza, że aż o 50 proc. przekraczamy w tym obszarze średnią światową.
CZYTAJ TEŻ: Pracownicy kradną. Najczęściej w branży handlowej
Źródło: Adam Suliga dla Biuletynu PIH
