Vision Express zapłaci 200 tys. zł kary za nieuczciwą promocję.
"A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary" - brzmi reklama, a w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. UOKiK uznał, że reklamy promocji "3 w 1" Vision Express wprowadzały klientów w błąd.
Postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy telewizyjne oferty "3 w 1". Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: "(...) A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary". Zdaniem urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis.
W rzeczywistości, klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów. W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd. Nałożona kara to 194 888 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.
Źródło: UOKiK
