Polacy korzystają z finansowania zewnętrznego podczas zakupów internetowych, ale ciągle nie jest to opcja powszechna. Jak wynika z badania „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”, co szósty respondent miał okazję wypróbować tę formę wsparcia. Najczęściej tę opcję wybierały osoby w wieku 30-39 lat (31 proc.) oraz z wykształceniem wyższym – 23 proc. badanych. Co ciekawe, 35 proc. respondentów, którzy mieli okazję wypróbować finansowanie zewnętrzne w e-commerce, zarabia 7000 zł netto lub więcej. Najrzadziej z tego rozwiązania korzystały osoby młode w wieku 18-29 lat oraz te w przedziale 60-69 lat.
WARTO WIEDZIEĆ. Kliknij i przeczytaj!
- Ceny żywności na świecie zaczęły spadać, a w Polsce wciąż idą w górę
- Złoty znów zacznie tracić do walut? Podwyżki stóp procentowych w tym tygodniu
- Przed świętami paczki płyną do nas seryjnie, ale sami też wysyłamy. Dokąd?
- Niemal połowa polskich konsumentów przy zakupach uwzględnia społeczny wizerunek marki
Tak finansujemy zakupy online pożyczonymi pieniędzmi:
- ponad połowa respondentów, która miała okazję wspomóc się finansowaniem zewnętrznym przy zakupach online, wybierała kredyt ratalny,
- na drugim miejscu znalazł się kredyt w karcie kredytowej – 41 proc.,
- internetowy limit odnawialny (5 proc.),
- kredyt gotówkowy (2 proc.).
Dobre zakupy online: co jest najważniejsze dla kupujących?
Możliwość sfinansowania zakupów przez pożyczkę jest dla wielu kupujących online ważna, ale wyraźnie przegrywa z inną funkcją - możliwością porównywania cen.
Ceny żywności na świecie zaczęły spadać a w Polsce wciąż w g...
- Dla połowy badanych jest to możliwość porównania cen i znalezienie produktu w tej najkorzystniejszej (50 proc.).
- Niewiele mniej, bo 49 proc. wskazało różne opcje dostawy towaru takie, jak kurier, automat paczkowy czy odbiór w sklepie stacjonarnym.
- Popularnymi odpowiedziami były również szeroki asortyment produktów (40 proc.) oraz pozytywne opinie innych użytkowników (39 proc.).
- Dla co czwartej osoby istotny był także łatwy proces zwrotu towarów.
- Z badania wynika, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni cenią sobie możliwość porównania cen produktów podczas zakupów online (około 50 proc. w obu grupach). Ponadto jest to najważniejsza kwestia dla osób najmłodszych w wieku 18-29 lat (41 proc.). Dla porównania seniorzy powyżej 70. roku życia najbardziej cenią sobie różne opcje dostawy towaru takie, jak kurier, automat paczkowy czy odbiór w sklepie stacjonarnym – tak odpowiedziało 56 proc. respondentów z tej grupy – komentuje Patryk Perliński z Santander Consumer Banku.
- Podobnie wybrała połowa osób z dużych miast powyżej 250 tys. mieszkańców. Natomiast respondenci mieszkający na wsi najbardziej cenią sobie możliwość porównania cen. Co ciekawe, jest to także najchętniej wybierana odpowiedź przez osoby zarabiające najwięcej, od 7000 zł netto w górę – udzieliło jej 61 proc. ankietowanych z tej grupy. Z kolei badani zarabiający najmniej, poniżej 2000 zł netto, najczęściej wybierali różne opcje dostawy towaru takie, jak kurier, automat paczkowy czy odbiór w sklepie stacjonarnym (65 proc.) – dodaje Patryk Perliński.
