Kupujesz w Biedronce? Teraz nie dostaniesz już pieniędzy za zwrot, tylko voucher. Tych produktów nie oddasz w Biedronce

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Od 13 marca 2023 r. w Biedronce będzie obowiązywać nowy regulamin zwrotów. Zwrot produktu będzie mógł nastąpić w terminie do 30 dni.
Od 13 marca 2023 r. w Biedronce będzie obowiązywać nowy regulamin zwrotów. Zwrot produktu będzie mógł nastąpić w terminie do 30 dni. Krystian Dobuszyński / Polska Press
Regulamin zwrotów w Biedronce od poniedziałku 13 marca 2023 roku jest nieco inny, niż dotychczas. Wydłużył się czas na zwrot towarów do 30 dni, ale już samych pieniędzy nie będzie można odzyskać. Sieć od tego momentu wydaje vouchery. Ponadto zwrot będzie musiał nastąpić w tym samym sklepie, w którym dokonaliśmy zakupu. Sprawdź szczegóły o nowych zasadach zwrotów w Biedronce.

Spis treści

Zwroty w Biedronce. Nowe zasady

Od 13 marca 2023 r. w Biedronce będzie obowiązywać nowy regulamin zwrotów.

Zwrot produkt będzie mógł nastąpić w terminie do 30 dni. Dotychczas było to 14 dni. Aby zwrócić towar konieczne będzie posiadanie oryginału dowodu zakupu. Wcześniej była możliwość zwrotu w każdej placówce sieci. Po zmianach produkty będą musiały zostać zwrócone w tym samym sklepie.

Konieczność zwrotu w sklepie, w którym klient dokonał zakupu wynika z polityki asortymentowej sieci Biedronka, która zakłada, że w zależności od sklepu asortyment może się różnić. W związku z tym część artykułów w danym sklepie może być nieujęta w systemie kasowym, a przez to formalnie zwrot nie może być przyjęty - tłumaczy Magdalena Koralewska, rzecznik klienta w sieci Biedronka.

Na podstawie nowego regulaminu możliwe będą zwroty produktów zakupionych w ramach części akcji promocyjnych, jak np. Gang Bystrzaków.

Voucher zamiast pieniędzy. Co to oznacza dla klientów?

Za zwrócone towary nie dostaniemy już pieniędzy, a jedynie voucher.

- Zwracany Towar pełnowartościowy należy przekazać kasjerowi w sklepie Biedronka. Za zwrócony Towar Klient otrzymuje Voucher płatniczy na kwotę stanowiącą jego równowartość, tj. tożsamą z kwotą na przedłożonym oryginale dowodu zakupu (kwota po uwzględnieniu ewentualnych rabatów i obniżek) - tłumaczy Magdalena Koralewska, rzecznik klienta w sieci Biedronka.

Pieniądze otrzymamy za zwrot produktów kupionych tylko do soboty 11 marca. Towary kupowane od poniedziałku 13 marca będą już zwracane na nowych zasadach.

Okazuje się, że z zasad tych wyłączone będą vouchery promocyjne.

Jeśli klient w ramach akcji marketingowej w związku z zakupem towaru otrzymał voucher promocyjny na kwotę 15 zł i wykorzystał voucher promocyjny, to zwrot towaru pełnowartościowego nie będzie możliwy. Jeśli klient w ramach akcji marketingowej w związku z zakupem towaru otrzymał voucher promocyjny na kwotę 15 zł i nie wykorzystał vouchera promocyjnego, to zwrot towaru pełnowartościowego będzie możliwy – dowiadujemy się z nowego regulaminu.

W przypadku niektórych wyprzedaży i innych akcji marketingowych – zwroty również mogą okazać się niemożliwe.

Voucher za zwrócony towar będzie można wykorzystać tylko raz w ciągu 4 miesięcy (120 dni) od dnia zwrotu. Jeżeli voucher będzie mieć wartość 100 zł, a zakupy będziemy chcieli zrobić za 20 zł – pozostałe 80 zł nam przepadnie. Voucher nie będą działać w kasach samoobsługowych.

Zgodnie z przepisami zwrot pełnowartościowego towaru w sklepach stacjonarnych zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy.Może on zatem uregulować zasady tego zwrotu, np. żądając od konsumentów okazania paragonu lub zwrócić pieniądze na kartę podarunkową - napisał Departament Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w przesłanym komentarzu.

Tych produktów nie zwrócimy w Biedronce

Aby zwrócić towar do Biedronki, konieczne jest posiadanie:

  • paragonu;
  • nieuszkodzonego opakowania, w którym kupiliśmy dany produkt;
  • posiadać śladów użytkowania;
  • oryginalne metki, jeżeli były to produkty tekstylne;
  • towar musi być kompletny.

- W przypadku zwrotu towaru klient musi posiadać oryginał paragonu. Podobny wymóg figurował w poprzednim regulaminie. Nie dotyczy to reklamacji, przy których oryginał paragonu nie jest i nie był przez nas wymagany. Towar będzie mógł być zwrócony w sklepie, w którym został zakupiony - tłumaczy Magdalena Koralewska, rzecznik klienta w sieci Biedronka.

Zwrotom nie będą podlegać produkty:

  • wszystkie spożywcze (w tym dziecięce i suplementy diety);
  • kwiaty (doniczkowe, cięte, krzewy i drzewka);
  • alkohol i papierosy;
  • środki higieny osobistej (papier toaletowy, podpaski, pieluchy itp.);
  • tablety, telefony komórkowe, komputery, pendrive, karty pamięci, kamery, aparaty, nawigacje GPS, konsole do gier, urządzenia z możliwością zapisu danych;
  • kosmetyki, chemia gospodarcza;
  • książki oraz czasopisma;
  • doładowania telefonów komórkowych;
  • gry komputerowe, oprogramowanie komputerowe i płyty;
  • bielizna, skarpetki, rajstopy, stroje kąpielowe, piżamy;
  • środki farmaceutyczne.

Jak dowiadujemy się z regulaminu zwrotów i reklamacji – z większości towarów można zawsze zrezygnować zaraz po zakupie, jeżeli nie odeszliśmy jeszcze od kasy z obsługą.

Zwrot może dotyczyć każdego zakupionego towaru za wyjątkiem wszystkich produktów z kategorii:

  • mroźni i chłodni wraz z RTE (produkty gotowe do spożycia);
  • mięsa i ryb;
  • owoców i warzyw;
  • pieczywa;
  • artykułów spożywczych dla dzieci;
  • środków farmaceutycznych.

Reklamacja to coś zupełnie innego niż zwroty

Reklamacja jest prawem nabywcy i skład się ja wtedy, gdy nie jesteśmy zadowoleni z usługi lub produktu. W ten sposób kupujący żąda:

  • naprawy,
  • wymiany,
  • zwrotu pieniędzy w części lub całości.

Zwykle taki produkt lub usługa jest złej jakości, lub nienależycie wykonany.

- Nowy regulamin nie wprowadza jakichkolwiek zmian w zakresie reklamacji. Chcielibyśmy podkreślić, że reklamacja a zwrot towaru pełnowartościowego to dwie różne rzeczy. Z reklamacją mamy do czynienia na przykład w sytuacji wady jakościowej produktu. Zwrot towaru pełnowartościowego to sytuacja, w której klient chce po prostu zrezygnować z dokonanego zakupu - tłumaczy Magdalena Koralewska, rzecznik klienta w sieci Biedronka.

Prawo do reklamacji przysługuje konsumentowi 2 lata od chwili wydania towaru.

Do jej złożenia nie jest konieczny paragon. Konsument może przedstawić inny dowód zakupu, np. potwierdzenie płatności, a nawet oświadczenie świadka zakupu lub korespondencję z przedsiębiorcą. W wydawanych decyzjach Prezes UOKiK kwestionował utrudnianie reklamacji przez właścicieli sklepów - napisał Departament Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w przesłanym komentarzu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu