Spis treści
- Marka Henderson jest bardzo perspektywiczna, jeśli chodzi o sprzedaż w kanale marketplace'owym i też zaspokaja potrzeby we wszystkich naszych kanałach dystrybucji. Marka jest rozwijana w kierunku kolekcji damskiej i męskiej i tak też pozostanie. Duży nacisk kładziemy na funkcjonalne produkty i produkty bazowe. Współpraca z siecią Rossmann rozwija się i wydaje się, że w najbliższych okresach jeszcze tę współpracę pogłębimy - powiedziała członek zarządu Diana Okular podczas telekonferencji.
Nowe rynku za granicą
Podkreśliła, że spółka chce mocniej rozwijać kanał marketplace (platformy sprzedażowe online) i m.in. dzięki temu zdobywać nowe rynki za granicą.
- Pracujemy nad wzrostem sprzedaży online nie tylko przez platformy własne, ale też marketplace'y. Mamy nadzieję, że przed nami duży wzrost sprzedaży marketplace'owej. Na dziś udział kanału marketplace w sprzedaży jest jeszcze niewielki. Poprzez marketplace'y wejdziemy na nowe rynki zagraniczne, które są w obszarze naszych zainteresowań, a w pozostałych obszarach niemarketplace'owych będziemy się koncentrować na kluczowych rynkach, czyli Czechy, Słowacja, Chorwacja, Rumunia, Bułgaria - powiedziała Okular.
Podkreśliła, że we wrześniu 2024 spółka zakończyła proces integracji z narzędziem Baselinker, które umożliwia podłączenie wielu nowych partnerów marketplace'owych i automatyczne zarządzanie sprzedażą na tych platformach. Równolegle rozpoczęła współpracę z klubami wyprzedażowymi działającymi na wielu rynkach Europy Zachodniej, docierając dzięki temu do nowych odbiorców m.in. z Francji, Niemiec czy Hiszpanii. Kluczowe rynki dla ekspansji poprzez platformy marketplace to np. Niemcy oraz pozostałe kraje Europy Zachodniej.
Oczekiwane wyniki na kolejne miesiące
Spółka powtórzyła, że roczne trendy sprzedaży wskazują na wysokie wyniki sprzedaży w II poł. 2024, w szczególności w IV kw. 2024, a tradycyjny wzrost popytu połączony z aktywnością spółki w zakresie promocji stwarza szanse na generowanie satysfakcjonującej sprzedaży.
Wcześniej spółka podała, że odnotowała 6,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2024 r. wobec 1,24 mln zł zysku rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 8,34 mln zł wobec 5,26 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wzrosła o 35 proc. rdr do 17,4 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 135,61 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 122,21 mln zł rok wcześniej. Marża brutto była na poziomie 69 proc., o 3 pkt proc. wyżej rdr.
Na wynik spółki Esotiq & Henderson w analizowanym okresie znacząco wpłynęła dynamicznie rozwijająca się sprzedaż internetowa. W I półroczu 2024 roku przychody z e-commerce osiągnęły 30 mln zł, co oznacza wzrost o 27% r/r. W samym II kwartale sprzedaż online wzrosła o 57 proc. rdr do 15 mln zł. Intensyfikacja działań związanych z aplikacją mobilną przynosi również wyraźne korzyści - w II kwartale aplikację pobrano blisko 70 tys. razy, co przyczyniło się do osiągnięcia blisko 400 tys. pobrań na koniec czerwca 2024 roku, wskazano także.
Spółka na koniec czerwca 2024 roku zarządzała siecią 287 salonów, z czego 72 to salony własne, a 215 to sklepy franczyzowe, o łącznej powierzchni 17 945 m2.
Wczoraj akcje spółki na GPW w Warszawie zyskały ponad 6 proc. Dzisiaj spółka kontynuowała dalsze wzrosty.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: spółka/ISBnews
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!