Spis treści
Zgodnie z zapowiedzią, rejsy na nowej trasie będą realizowane w środy i soboty. Samoloty będą startować z Warszawy przed południem, a powrót z Marrakeszu zaplanowano na wieczór. Nowe połączenie wpisuje się w strategię rozwoju siatki połączeń przewoźnika, który chce zwiększyć dostępność egzotycznych kierunków dla polskich pasażerów.
Przygotowania do CPK i rozbudowa Lotniska Chopina
Prezes LOT odniósł się również do planów związanych z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Zanim jednak nowy port zostanie otwarty, spółka planuje maksymalne wykorzystanie obecnej infrastruktury, w tym rozbudowę Lotniska Chopina w Warszawie. Jak zaznaczył Fijoł, inwestycje te mają „uwolnić nowe możliwości operacyjne” dla narodowego przewoźnika.
Rosnąca flota i plany ekspansji
W ostatnim roku flota LOT powiększyła się z 75 do 86 samolotów, co świadczy o dynamicznym rozwoju firmy. Prezes Fijoł podkreślił, że nowe maszyny umożliwią szybsze zagospodarowanie dostępnej przestrzeni operacyjnej zarówno na obecnym lotnisku, jak i w przyszłości – na CPK.
Według prognoz, LOT ma zamiar wypełnić około 60 proc. przepustowości Centralnego Portu Komunikacyjnego w momencie jego uruchomienia.
– Na starcie planujemy zająć blisko 60 proc. pojemności nowego portu – podkreślił Fijoł.
Wzmocnienie obecności w regionach i przyszłość po wojnie
Narodowy przewoźnik nie ogranicza się jedynie do stolicy. Jak zaznaczył prezes, LOT zamierza nadal rozwijać swoją obecność na lotniskach regionalnych w Polsce. W planach – po zakończeniu działań wojennych na Ukrainie – jest także przywrócenie połączeń do tego kraju, nie tylko z Warszawy, ale również z portów regionalnych.
Polskie Linie Lotnicze LOT to jeden z najstarszych przewoźników na świecie – działają nieprzerwanie od 1929 roku. Obecnie głównym udziałowcem spółki jest Skarb Państwa (69,3 proc.), a pozostałe 30,7 proc. należy do Polskiej Grupy Lotniczej, która także pozostaje własnością państwową.
