Spis treści
- W ministerstwie powstał projekt ustawy, który będzie ułatwiał proces inwestycyjny w najważniejszych obszarach. Nie pozwolę, żeby powstawały przepisy, które utrudniają inwestycje. Powinno nam zależeć na jak najprostszych przepisach, bo czas to pieniądz i rozumie to każdy, kto zdarł buty na budowie - powiedział minister Klimczak podczas współorganizowanej z Ministerstwem Rozwoju i Technologii konferencji "Plany inwestycyjne. Drogi, koleje, lotnictwo, wody i porty morskie" zorganizowanej w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Łodzi.
Po raz pierwszy tak duże spotkanie w Polsce z branżą budowlaną
Po raz pierwszy porty i urzędy morskie, CPK, Polskie Linie Kolejowe, GDDKiA, Wody Polskie, czyli wszyscy najwięksi państwowi inwestorzy spotkali się z branżą budowlaną, żeby szukać takiego sposobu realizacji inwestycji, żeby przynosiły jak największy pożytek gospodarce, systemowi transportowemu, ale także przedsiębiorcom.
Według Klimczaka takiego spotkania jeszcze w Polsce nie było, a rozmowy dotyczyły najważniejszych inwestycji, które będą realizowane w tym i przyszłym roku, ale także z perspektywą do roku 2032.
Dodał, że kiedy rok temu koalicja przejmowała władzę zastał puste szuflady - bez przygotowanych projektów, bez zapewnionego finansowania dla inwestycji, zamrożone fundusze europejskie i nieodblokowane KPO.
- Po roku intensywnej pracy mamy plany inwestycyjne zarówno w budownictwie związanym z drogami, kolejami, gospodarką wodną, morską, w lotnictwie. To jest bogata oferta dla polskich przedsiębiorców - powiedział Klimczak.
Realizowane będą inwestycje, które czekały latami na realizację
Minister podkreślił, że realizowane będą decyzje, które czekały latami, jak zachodnia obwodnica Szczecina (50 km drogi ekspresowej z tunelem pod Odrą), Rail Baltica między Białymstokiem i Ełkiem (największy w historii polskich linii kolejowych przetarg wart 6 mld zł), czy aglomeracyjna obwodnica Warszawy, do której podejdą wspólnie CPK, kolej i GDDKiA, żeby wspólnie z samorządami znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące wszystkie strony.
Wyraził także nadzieję, że powstanie "złoty trójkąt" wzdłuż linii Warszawa - Łódź, Poznań - Wrocław, w którym będzie powstawała infrastruktura niezbędna dla rozwoju gospodarki.
