Modernizacja i wycofywanie starego taboru
PKP Intercity intensywnie inwestuje w nowy tabor oraz modernizację istniejących zasobów. Celem jest zastąpienie starszych wagonów nowoczesnymi jednostkami, które oferują wyższy standard podróży.
– Wraz ze zwiększaniem jego dostępności, najstarsze wagony, kursujące w kategorii TLK są wycofywane z użytku i w miarę możliwości przeznaczane do dalszych modernizacji – poinformowała spółka.
Proces ten prowadzi do naturalnego wygaszania kategorii TLK, a połączenia obsługiwane przez te pociągi są zastępowane przez kategorię IC. Co istotne, ceny biletów na pociągi IC pozostają na poziomie TLK, co ma na celu zachowanie atrakcyjności oferty dla pasażerów.
Komfort podróży i nowoczesne udogodnienia
Podstawową różnicą między kategorią TLK a IC jest poziom komfortu oferowany pasażerom. Pociągi IC są wyposażone w nowoczesne udogodnienia, które znacząco podnoszą jakość podróży.
– Są one klimatyzowane, są wyposażone we wzmacniacze sygnału wifi. Każdy pasażer może korzystać z gniazdka do ładowania telefonów i laptopów. Z punktu widzenia pasażera bardzo ważne są systemy informacyjne – wyświetlacze pokazujące zbliżające się stacje – wskazał przewoźnik.
Dzięki tym udogodnieniom podróżowanie staje się bardziej komfortowe i przyjazne dla pasażerów, co jest kluczowym elementem strategii PKP Intercity.
Plany na przyszłość i inwestycje
PKP Intercity nie tylko modernizuje tabor, ale również inwestuje w rozwój infrastruktury kolejowej. Strategia „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji" zakłada przeznaczenie 27 miliardów złotych na te cele.
W ubiegłym roku pociągi PKP Intercity przewiozły 78,5 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 15 proc. w porównaniu do roku poprzedniego i 33 proc. więcej niż w 2022 roku. Ambitne plany zakładają dalszy wzrost liczby pasażerów, co ma być możliwe dzięki nowoczesnym inwestycjom.
Zmiany w rozkładzie jazdy
Obecnie w rozkładzie jazdy znajduje się 46 pociągów TLK, co jest mniejszą liczbą w porównaniu do poprzedniego rozkładu. Z kolei liczba pociągów IC wzrosła do 359, co odzwierciedla kierunek rozwoju spółki.
– Obecnie, bazując na istniejących i planowanych kontraktach, PKP Intercity przewiduje, że całkowita likwidacja kategorii TLK może nastąpić w okresie 2027 - 2030 – poinformowała spółka.
Te zmiany są częścią długoterminowej strategii, która ma na celu poprawę jakości usług oraz zwiększenie liczby pasażerów korzystających z usług PKP Intercity.
PKP Intercity konsekwentnie realizuje strategię modernizacji i rozwoju, której celem jest poprawa komfortu podróży oraz zwiększenie liczby pasażerów. Wycofywanie pociągów TLK i zastępowanie ich nowoczesnymi jednostkami IC jest kluczowym elementem tych działań. Dzięki inwestycjom w nowoczesny tabor i infrastrukturę, PKP Intercity dąży do zapewnienia pasażerom najwyższej jakości usług, jednocześnie utrzymując atrakcyjne ceny biletów.
źródło: PAP
