Polska firma przejmuje słynną włoską markę. Rynek reaguje

Jerzy Mosoń
Przed polską firmą otwiera się właśnie chłonny, włoski rynek. Polscy przedsiębiorcy skorzystali z okazji życia.
Przed polską firmą otwiera się właśnie chłonny, włoski rynek. Polscy przedsiębiorcy skorzystali z okazji życia. fot. SAF Natura/LYSOL
Po wielu niepokojących informacjach dotyczących zalewania polskiego rynku miodu przez zagraniczne produkty o niepewnej jakości wreszcie pojawia się informacja z kategorii tych budzących nadzieję na pozytywną zmianę. Polska firma LYSON, lider w produkcji innowacyjnych rozwiązań dla pszczelarzy, przejęła właśnie znaną włoską markę SAF Natura. Czy to początek ekspansji firmy na rynki zagraniczne?
  • Przejęcie włoskiego podmiotu przez polską firmę LYSON to krok w kierunku globalnej ekspansji polskiego gracza.
  • LYSON to przedsiębiorstwo znane między innymi z produkcji styropianowych uli oraz urządzeń dla pszczelarzy.
  • Produkty SAF Natura pozostaną na rynku. Polacy będą wykorzystywać know-how włoskiej marki.

W sytuacji zalewu polskiego rynku przez tanie, a przez to konkurencyjne, miody z Ukrainy informacja o tym, że polskie przedsiębiorstwo przejmuje włoskie, oznacza, że jest jeszcze nadzieja dla polskiej branży pszczelarskiej. To powinna być także dobra informacja dla tych konsumentów, którzy pragną rozwoju polskich marek, ponieważ kupując miód wątpliwego pochodzenia, nie mogą mieć pewności co do jego rzeczywistego składu, a co ważniejsze wartości odżywczych.

Firma LYSON zasłynęła najpierw z produkcji styropianowych uli oraz nowoczesnych urządzeń dla pszczelarzy. Przyszedł jednak czas na kolejny krok, a do tego potrzebne były zaawansowane technologie i kolejne rynki zbytu. Okazja nadarzyła się sama, bo twórca potęgi SAF Natura Włoch Riccardo Bianco nie miał komu przekazać firmy. Dla przedsiębiorców kierujących firmą LYSON Tomasza Łysonia i jego biznesowego partnera Rafała Krawczyka była to szansa, której nie można było zlekceważyć.

Włoski przedsiębiorca robił interesy z polską firmą od wielu lat

Historia współpracy firmy LYSON i SAS Natura rozpoczęła się w 2003 roku, kiedy to Tomasz Łysoń, wraz ze swoim partnerem biznesowym Rafałem Krawczykiem, odwiedził fabrykę SAF Natura we Włoszech.

Spotkanie to zaowocowało nie tylko wymianą doświadczeń i pomysłów, ale również nawiązaniem bliskiej relacji z Riccardo Bianco, który, jak się okazało, podziela również moją pasję do motoryzacji – mówi Tomasz Łysoń.

Twórca słynnej włoskiej marki nie miał komu przekazać biznesu. Sprzedając postawił Polakom warunek

Dla Riccardo Bianco, który od lat prowadził rodzinną firmę, nadszedł czas podjęcia trudnej decyzji o jej przyszłości. Ze względu na brak możliwości przekazania przedsiębiorstwa potomnym, postanowił sprzedać firmę. Warunkiem transakcji była jednak gwarancja zachowania renomy marki i dalszy rozwój firmy. Wybór padł na polskiego gracza, z którym Włosi mieli znakomite doświadczenia.

Zgodnie z warunkami umowy, LYSON, zachowa markę i know-how włoskiego przedsiębiorstwa. Planuje też kontynuować tradycje rodzinne oraz wdrażać nowe, innowacyjne rozwiązania, które pozwolą na dalszy rozwój obu marek na globalnym rynku pszczelarskim.

Co polscy przedsiębiorcy zyskują dzięki przejęciu renomowanego gracza?

Dzięki tej transakcji LYSON zyskuje nie tylko dostęp do nowych technologii, ale również możliwość ekspansji na rynki południowej Europy, w tym przede wszystkim na rynek włoski. – Dla przedsiębiorstwa LYSON przejęcie włoskiego gracza to wyjątkowa okazja do korzystania z nowoczesnych technologii oraz zakorzenienia się na włoskim rynku miodu, który jest znacznie bardziej chłonny od polskiego – podsumowuje Juliusz Bolek, szef Instytutu Biznesu.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu