Rozwój i ekspansja Autopay
Autopay od 2019 roku rozwija system szybkich i automatycznych płatności za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad, skierowany zarówno do klientów indywidualnych, jak i flotowych. Firma umożliwia wygodny zakup winiet cyfrowych do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii. Dzięki nowym rozwiązaniom, Autopay oferuje również automatyczne płatności za przejazdy polskimi autostradami.
– Jako Autopay oferujemy najbardziej kompleksowe rozwiązanie umożliwiające automatyczne płatności za przejazd autostradami w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki transakcji zyskujemy nowe grono odbiorców, którym możemy zaoferować naszą technologię. Przejęcie serwisów jest też zgodne z naszą strategią wzrostu i ekspansji w obszarze opłat za winiety na rynki europejskie. Skorzystamy także z know-how winiety-online.pl do przyspieszenia rozwoju działalności międzynarodowej – mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.
Nowe możliwości dla klientów
Od 1 kwietnia Autopay stanie się właścicielem głównych serwisów Mamalu oraz serwisów informacyjnych, które stanowią zaplecze działalności firmy. Przejęcie tych platform umożliwi znaczne rozszerzenie grupy klientów, oferując im nowe, innowacyjne rozwiązania w zakresie płatności za przejazdy.
– Ostatnie działania to kolejny etap rozszerzania oferty Autopay w tym roku. Od połowy stycznia, dzięki współpracy z Autostradą Wielkopolską, użytkownicy Autopay mogą korzystać z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem i Koninem. Oprócz ułatwień w podróżowaniu autostradą A2, umożliwiamy też opłacanie w sposób automatyczny przejazdów przez autostrady A1 (Gdańsk-Toruń) i A4 (Katowice-Kraków). Klienci firmowi mogą także korzystać z automatycznych płatności za parkowanie oraz tankowanie. Wkrótce udostępnimy te opcje również dla użytkowników indywidualnych – komentuje Miłosz Kurzawski z Autopay.
Polacy i podróże samochodowe za granicą
Z raportu Autopay „Podróże samochodowe Polaków” z 2024 roku wynika, że niemal co trzecia badana osoba (31 proc.) podróżowała samochodem za granicę w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Zdecydowana większość z nich korzystała z zagranicznych autostrad (85 proc.). Zakup winiet na zagraniczne autostrady z wyprzedzeniem, najczęściej przez internet, jest coraz bardziej popularny wśród polskich kierowców.
Przejęcie serwisów sprzedaży winiet cyfrowych stanowi kolejny krok w kierunku ułatwienia podróży międzynarodowych i zwiększenia komfortu użytkowników autostrad.
Przyszłość Autopay na rynkach europejskich
Przejęcie serwisów Mamalu to strategiczny krok w kierunku dalszej ekspansji Autopay na rynki europejskie. Firma planuje nie tylko rozszerzyć swoją ofertę o nowe kraje, ale także wprowadzić innowacyjne rozwiązania, które zrewolucjonizują sposób, w jaki kierowcy płacą za przejazdy autostradami.
Dzięki zdobytemu doświadczeniu i nowym technologiom, Autopay ma szansę stać się liderem w dziedzinie automatycznych płatności za przejazdy autostradami w całej Europie. To ambitny plan, który z pewnością przyczyni się do dalszego rozwoju firmy i zwiększenia jej wpływu na rynku.
O Autopay:
Autopay (wcześniej Blue Media) to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski).
Spółka stała się jedną z największych firm technologicznych świadczących usługi dla sektora finansowego, telekomunikacyjnego i e-commerce w Polsce.
Tworzy produkty i usługi, które ułatwiają i przyspieszają wykonywanie codziennych spraw, takich jak: płacenie rachunków, doładowania telefonów, wykonywanie ekspresowych przelewów, zakupy przez internet, czy automatyczne płatności za autostrady.
