Popularna sieć handlowa rezygnuje z gazetek z promocjami. Czym je zastąpi i skąd będziemy wiedzieć o nowych promocjach?

Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
W tym momencie gazetki zostały wycofane z tych sklepów, gdzie cieszyły się najmniejszą popularnością. To największe miasta w Polsce.
W tym momencie gazetki zostały wycofane z tych sklepów, gdzie cieszyły się najmniejszą popularnością. To największe miasta w Polsce. Wojciech Wojtkielewicz / Kurier Poranny / Gazeta Współczesna / Polska Press
Lidl rezygnuje stopniowo z papierowych gazetek z promocjami. Z części sklepów już je wycofał – są to największe miasta w Polsce. Skąd dowiemy się, jakie produkty są w promocji w danym tygodniu? Bywały i takie czasy, gdy gazetkę regularnie dostawaliśmy do swojej skrzynki na listy. Lidl postanowił, że już teraz będzie wycofywał ze swoich sklepów drukowane gazetki. Do tej pory można było je dostać zawsze w pobliżu kas czy wejścia do sklepu.

Spis treści

Papierowe gazetki z promocjami w odwrocie. Czym zostaną zastąpione?

Klienci Lidla są zachęcani do używania aplikacji Lidl Plus. Jeżeli zakupy w Lidlu robisz regularnie – z dużym prawdopodobieństwem posiadasz już aplikację. Skanowanie jej przed zapłaceniem za zakupy pozwala na uzyskiwanie dodatkowych gratyfikacji przy zakupach. Podobne programy lojalnościowe mają także inne supermarkety.

W aplikacji można również zapoznać się z aktualnymi promocjami. Do tej pory klienci mogli zaznajomić się z aktualną ofertą - np. wracając ze sklepu lub w czasie jazdy komunikacją miejską. Był to ważny sposób komunikacji z osobami robiącymi zakupy.

- Naszym ważnym kanałem komunikacji skierowanej do klientów są gazetki reklamowe, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Gazetki udostępniamy w formie papierowej oraz elektronicznej. Co tydzień wydajemy trzy gazetki, w tym dwie z ofertą produktów spożywczych - powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska cytowana przez wiadomoscihandlowe.pl.

W tych Lidlach nie dostaniesz już papierowej gazetki z ofertami promocyjnymi

W tym momencie gazetki zostały wycofane z tych sklepów, gdzie cieszyły się najmniejszą popularnością. To największe miasta w Polsce. W mniejszych i średnich miastach – jak informuje Lidl - nadal są dostępne. W dużych miastach nadal dostaniemy także gazetkę z ofertą produktów przemysłowych.

Według badania CBRE już w 2021 r. 70 proc. Polaków kupowało w dyskontach. Odsetek ten stale się powiększa wraz ze spadającą liczbą osiedlowych sklepików.

Powody wycofania gazetek są nie tylko ekologiczne, ale także ekonomiczne. Dostępne są nadal tam, gdzie konsumenci ich potrzebują i niekoniecznie nadążają za elektronicznymi nowinkami. Wydaje się, że także w innych miastach sieci handlowe będą stopniowo rezygnować z drukowania i takiego informowana klientów o promocjach. Pozostaje pytanie, jak szybko to nastąpi i czy we wszystkich miejscowościach kupujący są na to gotowi.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupy BLIX - w I półroczu nastąpiło ograniczenie promocji w gazetkach.

- Po pierwsze, jest to efekt wzrostu kosztów druku i dystrybucji papierowych gazetek. Po drugie, widać, że sieci handlowe dokonują poważnych zmian w strategiach marketingowych. Coraz mocniej stawiają na cyfrowe kanały reklamowe, które są bardziej efektywne kosztowo i mają większe zasięgi w stosunku do papierowych folderów – komentuje dr Krzysztof Łuczak, współautor analizy z Grupy BLIX.

Koniec gazetek nie oznacza jednak koniec promocji. A to za sprawą drożejących produktów spożywczych. Analitycy z UCE Research podkreślają, że Polacy są bardzo przyzwyczajeni do promocji i liczą na nie zwłaszcza w dobie wysokiej inflacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu