Poznaj 5 sposobów na promocję w sezonie świątecznym! Pomysły na marketing last minute

Barbara Wesoła
Barbara Wesoła
123rf.com
Promocja w okresie świątecznym jest kluczem do zwiększenia sprzedaży pod koniec roku. Konkurencja nie śpi! Klienci są siłą napędową każdej firmy, bez względu na jej wielkość. Ich recenzje i powroty w progi lokali danych firm, zarówno stacjonarnych, jak i wirtualnych, są jedyną rzeczywistą miarą sukcesu przedsiębiorstwa. Dlatego budowanie relacji z klientami powinno być jednym z głównych narzędzi rozwoju firmy. Zdajemy sobie sprawę, z tego, że jest to codzienna praca i długotrwały proces. Są jednak okresy, w których należy wyciągnąć wszystkie asy z rękawa, aby nie zginać wśród bogatej oferty konkurencji. Dotyczy to szczególnie małych firm i jednoosobowych działalności, które nie posiadają gigantycznych budżetów reklamowych. Takim czasem jest okres okołoświąteczny, w którym klienci mają wysokie potrzeby, a jednocześnie są osaczeni ofertą handlową na każdym kroku. Jak sprawić, aby wybrali właśnie twoją?

Jak wypromować swoją firmę przed świętami? Oto kilka sposobów

Trudny okres pandemii związanej z Covid-19 odcisnął piętno na wielu firmach i branżach. Szczególnie mali przedsiębiorcy, rękodzielnicy, właściciele niewielkich butików i prowadzący sprzedaż stacjonarną musieli wykazać się kreatywnością i przedsiębiorczością np. wchodząc do świata e-commerce, aby utrzymać swój biznes. Rany po zmianach jeszcze się nie zagoiły, a już za pasem koniec roku 2021, co oznacza istne zakupowe szaleństwo.

Sposoby na to, aby zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznym:

  • e-mail i social media marketing
  • wyprzedaż błyskawiczna
  • zaskakująca atmosfera świąteczna i atrakcje
  • wspólne akcje charytatywne
  • porady na żywo (np. Facebook live)
  • widoczność w sieci i aktualizacja danych

Zbilżające się święta to okres intensywnych działań marketingowych w branży handlowej. Jest więc szansą na uzyskanie wysokich obrotów i złapanie oddechu przez małych przedsiębiorców. Trzeba tylko wiedzieć, jak dać się dostrzec klientom pośród wyskakujących z lodówki reklam i kuszących ofert globalnej konkurencji, w tym detalicznych gigantów.

Nigdy nie jest za późno na to, aby zacząć działać inaczej i lepiej! Poznaj sposoby na szybkie wypromowanie produktu lub usługi w okresie świątecznym. Nasze proste do wprowadzenia porady są adekwatne dla lokalnych stacjonarnych butików, jak i sprzedaży za pomocą e-sklepu czy mediów społecznościowych.

5 sposobów na szybką i skuteczną promocję firmy w okresie świątecznym

1. Zaproś klientów poprzez e-mail marketing i media społecznościowe. Wykorzystaj tzw. sprzedaż błyskawiczną.

E-mail marketing jest skutecznym narzędziem komunikacji sklepów online, a także stacjonarnych sklepów detalicznych. Jeżeli chcesz wykorzystać taką formę promocji wystarczy, że napiszesz wiadomość e-mail do swoich klientów i potencjalnych klientów (z listy mailingowej). E-mail powinien być formą prezentu. Podaj w nim kod rabatowy i informację o tzw. sprzedaży błyskawicznej na wszystkie adresy z listy mailingowej. Pamiętaj o aktualnym i ciekawym tytule wiadomości, dodaniu sympatycznego GIF-a, aby przynieść czytelnikowi odrobinę dobrego humoru i wstaw klarowne wezwanie do działania np. kliknij w kod lub przyjdź z kodem do sklepu. Zapewnij potencjalnego klienta o korzyściach wynikających z posiadania kodu np. darmowa dostawa, 2 w cenie 1, 30% zniżki, prezent niespodzianka itd.

Na profilach w mediach społecznościowych umieść ciekawe zdjęcie i zaproś na wyprzedaż błyskawiczną (zamknięta w ramach czasowych). Możesz też wprowadzić happy hour. Poinformuj o tych akcjach na swoich profilach, w e-mailu i na stronie internetowej.

2. Wykorzystaj siłę zmysłów...i zadziałaj na bodźce przechodniów.

Przemyśl, jak można udekorować witrynę lub co postawić przed sklepem, aby zachęcić potencjalnych klientów do zatrzymania się? Zaoferuj miły dla oka obraz, spokojną muzykę, slogan oferujący korzyści po wejściu do sklepu (rabat na kawę w partnerskiej kawiarni przy każdym zakupie, udział w konkursie, ręcznie malowana bombka do każdego zakupu powyżej określonej kwoty, 10% rabatu od wydanej kwoty do spożytkowania w kolejnym tygodniu itd.). Zatrudnij hostessę, poczęstuj klientów piernikami, pomyśl o animatorze czytającym dzieciom bajki, gdy ich rodzice robią zakupy w twoim sklepie. Klienci uwielbiają zakupy w świątecznej atmosferze. Czasami najprostsze rozwiązania przynoszą spektakularne rezultaty.

3. Zachęć do wspólnego wspierania organizacji charytatywnej.

Kluczem nie jest historia, którą opowiadasz, lecz to by konsument stał się jej bohaterem - Chris Brogan

Nie jest tajemnicą, że emocje odgrywają dużą rolę podczas decyzji zakupowych, szczególnie w okresie Bożego Narodzenia. Organizacje charytatywne często wykorzystują ten czas na dodatkowe zbiórki, a jest im łatwiej dotrzeć do darczyńców poprzez współprace z firmami. Zapytaj o potrzeby w organizacjach, które szczególnie potrzebują wsparcia zimą: schroniska dla zwierząt, noclegownie dla osób bezdomnych, świetlice środowiskowe, fundację wspierające wysokie koszty leczenia dzieci itd. Robienie zakupów i pomaganie można połączyć. Wykorzystaj jeden ze sposobów:

  • określony procent każdej sprzedaży zostanie przekazany dla organizacji charytatywnej
  • daj swoim klientom szansę na przekazanie darowizny na cele charytatywne w procesie realizacji transakcji
  • podziękuj za zakupy wręczając ulotkę wspieranej fundacji
  • dołącz słodki smakołyk lub drobną ozdobę świąteczną do zakupów każdego z darczyńców

4. Zorganizuj live na Facebooku prezentowy poradnik

Doskonała okazja do zaprezentowania swoich produktów w praktycznym i popularnym kontekście. Nagrania wideo są chętniej otwierane w sieci niż wszelkie inne treści, a atrakcyjny live z poradami dotyczącymi wyboru prezentów dla poszczególnych osób, sposobu ich pakowania z pewnością przyciągnie uwagę! Możesz wzmocnić zainteresowanie dodając informację o kodzie promocyjnym dla uczestników spotkania ważnym w określonym czasie do wykorzystania w twoim sklepie online lub stacjonarnie.

5. Sprawdź, czy widać twoją markę w sieci

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, koniecznie uzupełnij swoje miejsca w sieci, czyli stronę internetową, blog firmowy, strony sprzedażowe, sklep online, strony produktów, profile w mediach społecznościowych i w końcu - wizytówkę Google Moja Firma. Oprócz podstawowych danych, atrakcyjnych i tematycznych grafik (związanych z okresem świątecznym oraz zaplanowanymi akcjami, jak wyprzedaże i konkursy) dodaj opinie klientów. Dowód społeczny (ang. social proof) nie tylko wesprze pozycjonowanie twojego sklepu w wyszukiwarce, ale przede wszystkim uwiarygodni jakość usług i produktów. Czytaj uważnie komentarze i opinie od klientów, wybieraj najciekawsze cytaty i wykorzystuj je w postach na mediach społecznościowych, newsletterach, e-mail marketingu czy także działań promocyjnych offline.

Jeżeli rozpoczynasz swoje świąteczne działania dopiero teraz, wciąż możesz uzyskać satysfakcjonujący zwrot z tej inwestycji, a przy okazji zwiększyć świadomość własnej marki na rynku i zyskać nowych lojalnych klientów. Kluczem do sukcesu jest łączenie różnych pomysłów szybkiego marketingu, analizowanie ich skuteczności i cykliczne powtarzanie tego co zadziałało najlepiej przez cały sezon.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu