Programy oszczędnościowe w marketach. Co proponują Biedronka, Lidl, Carrefour i Kaufland? Tak można oszczędzać

OPRAC.:
Mikołaj Wójtowicz
Mikołaj Wójtowicz
Drożyzna dotyka każdego z nas.
Drożyzna dotyka każdego z nas. materiały prasowe Lidl Polska
Drożyzna dotyka każdego z nas. Inflacja szaleje, a ceny rosną, także produktów spożywczych. Czy są sposoby na to, by zaoszczędzić na jedzeniu? Jak się uchronić przed wysokimi cenami? Przygotowaliśmy przegląd ofert i programów, które oferują sieci marketów działające w Polsce. Biedronka, Lidl, Carrefour i Kaufland — przyglądamy się ofertom i promocjom dostępnym w tych sklepach. Oto, czym chcą przyciągnąć klientów.

Spis treści

Część z sieci handlowych w Polsce oferuje swoim klientom specjalne programy, dzięki którym mamy zaoszczędzać w czasie codziennych zakupów. Poniżej przegląd wybranych z nich.

Biedronka – oferty i zniżki oparte są na aplikacji na smartfony i karcie Moja Biedronka

Cztery miliony osób mają zainstalowaną w swoich smartfonach aplikację Biedronki, a kartą Moja Biedronka posługuje się 14 mln osób. Aplikację z Apple App Store i Google Play można pobierać od 30 maja br.

W aplikacji znajdziemy:

  • dobrane indywidualne promocje w danym dniu,
  • oferty dedykowanej klientom na bazie ich wcześniejszych decyzji zakupowych.

Od 23 września do 1 października za każde wydane w Biedronce 99 zł do Wirtualnego Portfela klienta trafiał 1 zł oszczędności. Odbywało się to w ramach akcji Gang Bystrzaków.

W ramach drugiej wrześniowej Tygodniowej Misji Oszczędzania w ramach akcji Biedronki przy zakupie wybranych produktów z kartą Moja Biedronka lub aplikacją Biedronka klient uzyskiwał rabat na ich zakup.

We wrześniu w czasie trwania tzw. trzeciej Tygodniowej Misji Oszczędzania klienci mieli zaoszczędzać, kupując wybrane produkty w cenie pomniejszonej co najmniej o wartość rocznej inflacji na żywność i napoje. Stawka inflacji wyniosła 17,4% i została ustalona w oparciu o dane z sierpnia 2022 podane przez GUS 31 sierpnia 2022 r.

Jednocześnie przez cały czas trwania akcji oszczędności można gromadzić w „Wirtualnym portfelu”, za zakup produktów wybranych marek. Co tydzień za zakupy wybranych produktów z kartą Moja Biedronka przyznawany jest rabat kwotowy, który automatycznie zapisuje się w Wirtualnym Portfelu klienta.

W ramach akcji Gang Bystrzaków oszczędzać według założeń pomysłodawców można na dwa sposoby: w pierwszym, poprzez skorzystanie ze specjalnych ofert w ramach Tygodniowych Misji Oszczędzania, które zmieniają się co tydzień lub w drugim – odkładając część wydanych pieniędzy w ramach Wirtualnego Portfela.

Środki z Wirtualnego Portfela można wykorzystać na zakupy w każdą sobotę w okresie trwania akcji Gang Bystrzaków, a wysokość zaoszczędzonej kwoty na bieżąco sprawdzać w aplikacji Biedronka lub na stronie internetowej moja.biedronka.pl. Aby na stronie internetowej sprawdzić stan kwoty, trzeba najpierw zarejestrować kartę.

Karta Dużej Rodziny jest honorowana w Lidlu

Zajrzyjmy do kolejnej sieci. Lidl przygotował dla swoich klientów już we wrześniu obniżkę cen mięsa. Wcześniej rabaty objęły mało, ser, mleko i jajka. Program oszczędnościowy obejmuje także obniżki cen owoców i warzyw oraz gratisowe środy przy zakupach z aplikacją Lidl Plus.

Lidl Polska podpisał również umowę z Ministerstwem Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej, tym samym – już po raz szósty – przedłużając współpracę ze Związkiem Dużych Rodzin „Trzy Plus”, organizatorem Programu Karty Dużej Rodziny. Dzięki temu klienci Lidla, będący posiadaczami karty, mogą korzystać z rabatu 10 proc. oraz dodatkowych stałych promocji na 7 grup asortymentowych.

Dodatkowo uruchomiony został kalendarz promocji, a nowe akcje prowadzone mają być co najmniej do końca listopada 2022 r.

- Jesteśmy świadomi wydatków, które każdego dnia dotykają polskie rodziny. Dotychczas nasi klienci mogli korzystać z licznych promocji i kuponów w aplikacji Lidl Plus oraz dodatkowego rabatu 10 proc. dla osób posiadających Kartę Dużej Rodziny. Nie rezygnujemy z dotychczasowych obniżek, ale rozszerzamy je jeszcze bardziej. Naszym celem jest, aby najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania naszych klientów. Bogactwo akcji pozwoli klientom Lidl Polska znaleźć dodatkowe okazje na oszczędności, bez konieczności rezygnowania z produktów wysokiej jakości - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.

Do dotychczasowych stałych akcji: Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu oraz kuponów w aplikacji Lidl Plus, sieć dodała nowe akcje. Są to wspomniane: wielkie obniżki cen mięsa, wielkie obniżki cen warzyw i owoców, a także gratisowe środy przy zakupach z aplikacją Lidl Plus. Więcej kuponów dostępnych jest w aplikacji.

Carrefour stara się ograniczać marnowanie żywności przez klientów

Od 4 lat w super- i hipermarketach Carrefoura działa program „STOP Marnowaniu Żywności”, w ramach którego dostępne są specjalne strefy z produktami suchymi, jaki i świeżymi, gdzie klienci mogą znaleźć towary mające krótki termin ważności w cenach obniżonych do 90%. Zakup produktów w tych sekcjach, to sposób na znaczną oszczędność pieniędzy, a jednocześnie realny działanie zapobiegające wyrzucaniu jedzenia.

Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadził możliwość zakupu produktów na wagę do własnych opakowań klientów. Pozwala to nie tylko na eliminację ilości opakowań plastikowych, ale także na zakup produktów w dowolnej wybranej przez klienta ilości, co dodatkowo wspiera przeciwdziałanie marnowaniu jedzenia.

Kaufland edukuje i pozwala na zbieranie punktów

Klienci robiący zakupy w marketach Kaufland w sierpniu i na początku września mogli liczyć na zdobycie punktów PAYBACK w ramach wyzwania kupon WOW!, którego tematem przewodnim były marki własne sieci. By brać udział w akcji promocyjnej, trzeba było być zarejestrowanym użytkownikiem karty PAYBACK oraz posiadać zainstalowaną aplikację.

Kupując artykuły objęte akcją i każdorazowo skanując kartę cyfrową w aplikacji w smartfonie - klient otrzymywał kupony do aktywacji przed zakupem.

Od września do listopada przeszkoleni pracownicy firmy Kaufland poprowadzą cykl zajęć edukacyjnych dla dzieci z wrocławskich szkół podstawowych, uczęszczających do klas 1–3. Tematem tegorocznych warsztatów jest zapobieganie marnowaniu żywności. To już druga edycja akcji „EKO od dziecka”, której celem jest kształtowanie proekologicznych postaw wśród najmłodszych. Akcja została zapoczątkowana w 2019 roku.

Ostatnio także Kaufland wprowadził woreczki wielokrotnego użytku na pieczywo wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu. Można je prać i wielokrotnie wykorzystywać. Woreczki nadają się także do recyklingu. Koszt pojedynczego woreczka wynosi 7,99 zł. Wprowadzenie nowego produktu ma pozwolić nie tylko zredukować zużycie papierowych oraz plastikowych toreb przeznaczonych do pakowania wyrobów piekarniczych, ale i zaoszczędzić dodatkowe pieniądze.

Korzystasz z innych programów i promocji w sklepach? Podziel się swoimi sposobami na oszczędzanie i okazjami, z jakich korzystasz. Napisz: mikolaj.wojtowicz@polskapress.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak przekuć naukę w sukces biznesowy? Pomogą w tym spin-offy

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie