Spis treści
W planach współpraca ze stroną publiczną. Możliwa rozbudowa A4 Katowice-Kraków o trzeci pas ruchu
W latach 2023-2024 większość kontraktów na prace modernizacyjne wyniosła ok. 540 mln zł. Chodzi o prace inwestycyjne i wymianę nawierzchni. Obecnie realizowany jest ostatni etap, przed zakończeniem koncesji w marcu 2027 r.
Natężenie ruchu już jest duże, a biorąc pod uwagę potencjalny wzrost, spółka jest gotowa współpracować ze stroną publiczną w projektowaniu i rozbudowie trasy o trzeci pas ruchu.
Inwestujemy rekordowe środki w modernizację odcinka A4 Katowice-Kraków, mając świadomość jego strategicznego znaczenia dla bezpieczeństwa kraju, w tym roli militarnego korytarza Europy. Dbamy o to, by ta droga spełniała wysokie standardy techniczne. Jesteśmy gotowi do dalszej współpracy ze stroną publiczną, w szczególności biorąc pod uwagę, że kluczowe z perspektywy polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej jest bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo transportu, mówi Andrzej Kaczmarek, prezes Stalexport Autostrady S.A.
Strona publiczna, w ramach współpracy na zasadach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, partycypuje w zyskach z przedsięwzięcia. W ubiegłym roku płatności na rzecz Skarbu Państwa wyniosły 126,5 mln zł, łącznie od roku 2018 kwota przekroczyła 503 mln zł netto.
Ustalono wysokość dywidendy
W 2024 r. średnie natężenie ruchu na A4 Katowice-Kraków osiągnęło poziom 48 285 pojazdów, przychody wypracowano na poziomie ok. 578,9 mln zł. To wzrost o 14 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Zysk netto spółki wzrósł, co odbija się na nagradzaniu akcjonariuszy wypłatami. Zarząd wystąpił do Rady Nadzorczej z wnioskiem o przeznaczenie 155,8 mln zł na wypłatę dywidendy, tj. 63 groszy na jedną akcję, przyjęto go pozytywnie.
W trosce o cyberbezpieczeństwo firmy
Grupa skupia się nie tylko na bezpieczeństwie dróg, ale też bezpieczeństwie systemów i rozwiązań cyfrowych.
W obliczu zbliżającego się końca koncesji aktywnie analizujemy kierunki dalszego rozwoju Stalexport Autostrady S.A. Wykorzystując blisko 30-letnie doświadczenie w realizacji jednego z największych w Polsce projektów koncesyjnych oraz wsparcie Grupy Mundys, jesteśmy gotowi podjąć nowe wyzwania w sektorze infrastruktury. Liczymy w tym zakresie na otwartość strony publicznej, zapowiada prezes.
Źródło: mat. prasowe
